برگزاری نشست علمی «بررسی پیش نویس نظریه تفسیری حق حیات»

۰۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۵۶ کد : ۳۱۳۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۶۳
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی و انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم فردا پنج شنبه 8 بهمن در نشستی علمی «پیش نویس نظریه تفسیری حق حیات» را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش واحد خبرروابط عمومی، کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد، پیش نویس نظریه تفسیری در خصوص حق حیات را تدوین کرده و آن را در معرض نقد و نظر جهانی قرار داده است تا برابر روال جاری این نهاد مراحل نهایی شدن آن به مثابه یک سند طی شود. بنا به پیشنهاد کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران این پیش نویس با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کمیسیون یادشده و انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم درنشستی علمی مورد بررسی جمعی ازصاحبنظران و فضلای حوزه و دانشگاه قرار گیرد.

   مروری کلی برمباحث نظری مطرح درپیش نویس نظریه حق حیات، نقد و بررسی فقهی و حقوقی مصادیق زیر مجموعه حق حیات از قبیل مجازات اعدام، خودکشی، سقط جنین و اتانازی و ... و ارزیابی میزان همسویی و عدم همسویی مصادیق مطرح شده در پیش نویس با ملاحظات شرعی از جمله محورهای اصلی این نشست علمی است.

   آیت الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه، دکتر محمدحسن ضیایی فر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، دکتر محمد حبیبی مجنده عضو هیئت علمی دانشگاه مفید و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین طالبی دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران در نشست مزبور حضور دارند.

   حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته استادیار و مدیر گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر علمی جلسه یاد شده است. این نشست علمی فردا پنج شنبه 8 بهمن از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.

آخرین ویرایش۰۷ بهمن ۱۳۹۴

نظر شما :