برگزاری نشست علمی در حوزه روان شناسی با موضوع «ناخودآگاه در متون دینی»

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۶ کد : ۳۱۳۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۵۵
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری انجمن روان شناسی اسلامی نشست علمی «ناخودآگاه در متون دینی» را فردا چهارشنبه 28 بهمن برگزار می کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی، هدف ازبرگزاری این نشست علمی، ارائه یک مفهوم روان شناختی مستکشف از قرآن و روایات است که توسط حجت الاسلام و السملمین دکتر محمد کاویانی، استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

   اقسام ناخودآگاه در روان شناسی(شناختی، عاطفی و رفتاری)، ناخودآگاه در بیان صاحب نظران روان شناسی و مکانیزم های ورود به ناخودآگاه از جمله محورهای اصلی مباحث این نشست علمی است.

سئوالاتی نظیر آیا مفهوم «ناخودآگاه» از آیات و روایات، قابل استکشاف و قابل تأیید است؟ و آیا مفهوم «ناخودآگاه» که از متون اسلامی کشف می شود، انطباق کامل با «ناخودآگاه» مطرح شده توسط فروید و پیاژه دارد؟ سئوالاتی است که در خلال این نشست علمی بدان ها پاسخ داده خواهد شد.

دبیر علمی نشست علمی «ناخودآگاه در متون دینی» حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا سالاری فر استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

نشست علمی یاد شده فردا چهارشنبه 28 بهمن از ساعت 18 تا 20 در محل ساختمان انجمن های علمی حوزه علمیه قم به نشانی بلوار جمهوری، کوچه شماره 2 برگزار می شود.

آخرین ویرایش۲۷ بهمن ۱۳۹۴

نظر شما :