برگزاری کارگاه روان درمانگری چند بعدی معنوی

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۷:۳۶ کد : ۳۱۴۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۵۲
کارگاه روان‏ درمانگری چند بعدی معنوی توسط دکتر جان بزرگی دانشیار گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از اولّ دیماه سال گذشته آغاز شده است و برای دو گروه دانشجویان آقا و خانم بطور مجزا در حال برگزاری می باشد.

درمان چند بعدی معنویدرمان چند بعدی معنوی شیوه­ای است برای غلبه بر مشکلات روانشناختی که بر اساس تعریف انسان در قرآن و روایات تنظیم شده است. این شیوه ادراک انسان را از خود، ‌هستی،‌ مبدء و معاد در مد نظر قرار داده، با فرض بهبودی ادراک انسان از این چهار حوزة ادراکی، مسیر سلامت روانی-معنوی را هموار می­سازد.این شیوه شفا دهنده است؛ چون پس از طی آن مراجعانی که از مشکلات روانشناختی رنج می برند، از آن رنجها خلاصی می یابند. چند بعدی است؛ چرا که هم به بعد طبیعی و هم به بعد معنوی انسان توجه داشته و هریک از این ابعاد نیز دارای وجوه مختلفی هستند که در این درمان مورد توجه قرار گرفته است. نه تنها به ابعادِ هم عرض ساختار وجودی انسان توجه می کند بلکه به بعد تحولی انسان تحت عنوان تحول روانی معنوی نیز توجه خاص دارد و درمان با توجه به سطح تحول روانی معنوی فرد تنظیم می شود. معنوی است؛ از آن جهت که بعد معنوی را اصل دانسته و فعال سازی بعد معنوی را بهترین راه برای تحریک مسیر سلامت روانی فرد می داند. اصل خود نظم جویی خدا سو در این درمان آن را به یک درمان توحید محور تبدیل کرده است. ویژگی دیگر این درمان این است که مراجع را با نظام اعتقادی خود هماهنگ و به دلیل این هماهنگی،‌نتایج از تداوم بیشتری برخوردار بوده است.

این درمان حاصل بیش از یک دهه کار بالینی و پژوهشی است و تا کنون دهها نفر با مشکلات روانشناختی از آن بهره جسته و برند. نتایج این پژوهشها در مقالات مختلف و نیز گنگره های داخلی و بین المللی منتشر شده است. در این کارگاه دانشجویان مصاحبه و تشخیص، اصول کلی درمان، نظریه های مرتبط روان درمانی، تشخیص روانی ـ معنوی، تحول روانی ـ معنوی و فعال سازی مکانیزم های معنوی را می آموزند.

  همچنین در این کارگاه، درمان چند بعدی معنوی بصورت عملی با دانشجویان از طریق دیدن مراجعان واقعی تمرین می شود و بعد از اتمام دوره، به دانشجویان شرکت کننده گواهینامه شرکت در کارگاه اعطا خواهد شد.

   علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام در دوره بعدی کارگاه روان‏ درمانگری چند بعدی معنوی با شماره تلفن 32111262 ـ‌025 تماس حاصل فرمایند.

آخرین ویرایش۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

نظر شما :