برگزاری کارگاه بین المللی «روش شناسی مطالعات فرقه نگاری شیعه»

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۹:۰۵ کد : ۳۳۶۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱۷
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری دانشگاه اصفهان و قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شیعه دوره صفویه کارگاه بین المللی یک روزه ای را در روز سه شنبه 10 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می کند.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،‌عوامل مؤثر بر شکل گیری دانش فرقه نگاری، نقد و بررسی منابع فرقه نگاران شیعه، اهیمت تحلیل و بررسی انتقادی منابع فرقه نگاری و جایگاه علم کلام و علم تاریخ در روش شناسی فرقه نگاری از جمله محورهای این کارگاه بین المللی یک روزه است.

   همچنین تبیین علل رویکردهای مورخان شیعه به فرقه نگاری، نقد و بررسی گزارش های تاریخی در منابع فرقه نگاری و سبک ها و شیوه های تاریخ نگاری فرقه نگاران از دیگر محورهای مورد بحث در این کارگاه می باشد.

   تأثیر منابع فرقه نگاری بر منابع متأخر خود، مقایسه سبک و گزارشات منابع فرقه نگاری هم عصر و هم گرایی و واگرایی در منابع فرقه نگاری از دیگر موضوعات قابل طرح در کارگاه یاد شده است.

   گفتنی است پرفسور دومنیکو افوم از کشور فرانسه مهمان خارجی کارگاه بین المللی «روش شناسی مطالعات فرقه نگاری شیعه» است که قرار است در روز سه شنبه 10 اسفند در دانشگاه اصفهان، تالار صائب1 برگزارشود.

   شایان ذکر است آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات مرتبط شنبه 30 بهمن ماه است که افرادی که تمایل به ارسال مقاله دارند می توانند با شماره تلفن 37933127 031 تماس حاصل فرمایند.

 

آخرین ویرایش۱۸ بهمن ۱۳۹۵

نظر شما :