در ادامه برگزاری سلسله همایش های امام شناسی صورت گرفت: رایزنی با مراکز علمی و فرهنگی عراق برای برگزاری همایش امام هادی علیه السلام

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۹ کد : ۳۴۱۹۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۳۱
از سلسله همایش های امام شناسی که توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با مشارکت برخی از مراکز علمی مانند انجمن تاریخ حوزه علمیه برگزار می شود تا کنون دو همایش امام کاظم علیه السلام و امام جواد علیه السلام برگزار شده است که در ادامه قرار است همایشی با موضوع امام هادی علیه السلام برگزار شود.

   حجت الاسلام والمسلمین رمضان محمدی استادیار و مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی گفت: همایش سوم که در باره امام هادی علیه السلام است در دو مرحله و به دو زبان فارسی و عربی در ایران و عراق برگزار خواهد شد.

   وی در بخش دیگری از این گفتگو به سفر هفته گذشته مسئولان برگزارکننده همایش به کشور عراق اشاره کرد و گفت: این سفر به منظور جلب مشارکت و همکاری مراکز علمی کشور عراق انجام شد و در آن از مرکز الدراسات التاریخیه دانشگاه بابل، دانشکده تاریخ و حقوق دانشگاه نجف، مرکز تحقیقات عتبه عباسیه در حله و مرکز اوقاف اهل سنت عتبه سامرا دیدار بعمل آمد و با مسئولان و اساتید آن ها گفتگو های خوبی انجام شد.

   به گفته مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از دیگر برنامه های هیأت اعزامی به کشور عراق، دیدار با مراجع عظام نجف حضرات آیات فیاض، بشیر نجفی و حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق بود. در این دیدارها ضمن بحث درباره نحوه برگزاری و مقدار مشارکت این مراکز و جلب حمایت آنان در باره برخی آثار پژوهشگاه ازجمله ترجمه دانشنامه سیره نبوی(ص) و برخی از آثار گروه تاریخ مباحثی مطرح شد.

 


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

نظر شما :