اولین جلسه کارویژه مدیریت تولید درسنامه‌های قرآنی رشته علوم قرآن و حدیث برگزار شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۸ کد : ۳۴۲۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۸۸
پیرو بازنگری و تولید درسنامه‎های مقطع کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث، اولین کارویژه مدیریت تولید درسنامه‌های قرآنی در روز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در محل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور دکتر ابوالفضل خوش منش، رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور و سایر اعضای حقوقی و حقیقی تشکیل شد.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در ابتدای این جلسه کلیاتی در مورد شاخص‌های اصلی درسنامه‌ها و نیز لزوم انسجام و یک‌پارچگی درسنامه‌ها مورد گفت‌وگو قرار گرفت. در ادامه جلسه مزبور، با دقت و تبادل نظرِ حاضران و با در نظر گرفتن تمام ظرفیت‌های کشور در حوزه علوم قرآن و حدیث، به شناسایی و تعیین مؤلفان و ناظران علمی برای تولید درسنامه‌ها پرداخته شد.

   آیین‎نامه تولید درسنامه‎ها برنامه درسی علوم قرآن و حدیث، که تصریح در عدم امکان واگذاری همزمان بیش از دو واحد درسی به یک مؤلف برای تدوین درسنامه دارد، از مواردی بود که در طول جلسه مورد توجه قرار داشت.

   همچنین رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با تأکید بر مغتنم شمردن زمان، مدت زمان یک دوره کارشناسی یعنی 7 نیمسال تحصیلی را زمان مناسبی برای تدوین منابع، اجرا، بازخوردگیری و پایش و بازنگری مجدد سرفصل ها دانستند و تصریح کردند که با یک راهبری ملی که می تواند ستاد آن در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باشد، این مهم باید صورت پذیرد.

   لازم به ذکر است، از آنجا که رشته علوم قرآن و حدیث مبتنی بر نیازهای نظام توسعه فرهنگ قرآنی بازنگری شده است، مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور حمایت مالی لازم برای تدوین و طراحی منابع درسی را بر عهده دارد. با توجه به توافق صورت گرفته طراحی و انتشار این درسنامه‎ها به نحوی صورت خواهد گرفت که با قیمت متناسب با توان مالی دانشجویان در سراسر کشور توزیع شود.

آخرین ویرایش۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

نظر شما :