همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مرکز تدوین متون حوزه علمیه و جامعه الزهرا(س)

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۶ کد : ۳۴۲۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۹۳
روز دوشنبه هفته جاری حجت الاسلام و المسلمین دکترحمید جزائری رئیس مرکز تدوین متون حوزه علمیه و جامعه الزهرا(سلام اله علیها) با حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جلسه ای با مسئولان پژوهشگاه داشت.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، در این جلسه علاوه بر حجت الاسلام و المسلمین نظری رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر عبداله توکلی معاون پژوهش، آموزش و فناوری و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمود طیب حسینی مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز حضور داشتند و توافقاتی در خصوص تدوین برخی متون مورد نیاز حوزه علمیه و جامعه الزهرا(سلام اله علیها) صورت پذیرفت.

   براساس توافق انجام شده، در حوزه قرآن پژوهی، پیشنهاد تدوین دروسی با عناوین علوم قرآنی برای طلاب پایه های 2 و 3 ، علوم قرآنی برای طلاب جامعه الزهرا(سلام اله علیها) و تفسیر سور منتخب قرآن کریم به ارزش 4 واحد درسی ارائه شد.

   زن در اسلام و زن در قرآن از جمله عنوان های پشنهادی برای حوزه علوم اجتماعی و درس عقائد 7؛ ‌انسان شناسی و روش تحقیق و پژوهش از جمله عنوان های درسی مطرح شده در حوزه فلسفه علوم انسانی بود.

   بر اساس همین گزارش در رشته تاریخ اسلام، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تا کنون کتاب تاریخ 1 را برای مرکز تدوین متون حوزه علمیه و جامعه الزهرا(سلام اله علیها) تدوین کرده است وکتاب تاریخ 2 را در دست تدوین دارد و در این جلسه نیز تقاضای تدوین درس تاریخ اسلام 3 شامل تاریخ معاصر و رفع اشکالات کتاب تاریخ 1 مطرح شد.

 

آخرین ویرایش۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

نظر شما :