در ادامه سلسله نشست های آسیب شناسی نقش روحانیت در سیاست نشست علمی «تعامل حوزه (عالمان دینی) و نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته

۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۴ کد : ۳۵۴۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۶۱
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دومین نشست آسیب شناسی نقش روحانیت در سیاست با عنوان «تعامل حوزه (عالمان دینی) و نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته» را در روز یک شنبه 5 آذر برگزار می کند.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، سخنران این نشست علمی، دکتر عبدالوهاب فراتی دانشیار پژوهشگاه فرهنگimage.aspx?t=bank&n=%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C.jpg و اندیشه اسلامی است. وی در اولین نشست آسیب شناسی نقش روحانیت درسیاست که در اردیبهشت ماه سال جاری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد به دو پرسش پیشینی راجع به این موضوع اشاره کرد و گفت: ما یک‌سری پرسش‌های پیشینی داریم تحت این عنوان که آیا ورود روحانیت به ارکان حکومت جزء وظایف روحانیت به شمار می‌رود یا نمی‌رود؟ و دوم این که روحانیت بنا به چه دلایلی وارد ارکان حکومت شده است؟

   دکتر فراتی در پاسخ به این دو پرسش مطالب مفصلی را در نشست اول بیان کرد و بنا دارد در جلسه دوم که به موضوع تعامل حوزه (عالمان دینی) و نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته اختصاص دارد ادامه مطالب را بیان کرده وآن را واشکافی و تبیین نماید.

   دبیر علمی نشست یادشده حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین اژدری زاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و از محققان گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

   علاقه مندان به حضور در این نشست می توانند روز یک شنبه 5 آذر از ساعت 10 الی 12 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی، قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، میدان علوم حاضر شوند.

آخرین ویرایش۳۰ آبان ۱۳۹۶

نظر شما :