بازدید مسئولان و تعدادی از اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۲ کد : ۳۵۵۳۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹۳
چهارشنبه هفته گذشته 18 بهمن مسئولان و تعدادی از اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در سفر به قم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین نظری رئیس  پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن

image.aspx?t=bank&n=daneshgah%20farhangeian.JPG

 خیر مقدم به میهمانان، هدف پژوهشگاه را توسعه نیروی انسانی به منظور دستیابی به توسعه انسانی مطلوب جامعه اسلامی معرفی نمود.

در ادامه این جلسه، دکتر آقا حسینی مدیر پردیس شهید باهنر اصفهان، ضمن اظهار خوشوقتی از فراهم شدن امکان بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به معرفی مختصر اساتید حاضر در جلسه پرداخته و سپس به ارائه اطلاعاتی از پردیس‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بهرمندی از 200 استاد و قریب به 4000 دانشجومعلم، وظیفه سنگینی در تربیت معلم برعهده دارد و با توجه به اینکه بخشی از دروس این دانشگاه، به مسائل تعلیم و تربیت اسلامی اختصاص دارد، نیازمند همکاری و ارتباط با مجموعه‌هایی همانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد نوذری مدیر گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معرفی گروه علوم تربیتی در 4 محور فعالیت گروه، دوره‌های دکتری، مجله تربیت اسلامی و ارتباطات گروه پرداخت.

وی مهم‌ترین محورهای فعالیت‌ این گروه از ابتدای راه‌اندازی تا کنون را در زمینه‌هایی همچون آرای تربیتی اندیشمندان مسلمان، مکاتب تربیتی اسلامی، سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت (علیهم‌السلام)، روش‌شناسی دانش تربیتی و تربیت دینی معرفی کرده و نسبت به همکاری در این زمینه‌ها اعلام آمادگی نمود.

 ایشان همچنین با اشاره به ظرفیت پژوهشگاه در برگزاری دوره‌های دکتری، اعلام آمادگی کرد تا در صورت درخواست دانشگاه فرهنگیان، دوره‌های دکتری ویژه با هدف تأمین اساتید دروس تعلیم و تربیت اسلامی (از جمله فلسفه‌ی تربیت اسلامی) یا تأمین اساتید تربیت معلم دینی از سوی پژوهشگاه برگزار گردد.

در بخش پایانی این جلسه پرسش‌هایی از جانب اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان مطرح شد که توسط اعضای هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه پاسخ داده شد. همچنین، پیشنهاداتی برای همکاری‌های مشترک از جانب اساتید و اعضای گروه علوم تربیتی پژوهشگاه مطرح شد که مهم‌ترین آنها استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در مسئله‌شناسی پژوهش های تربیتی و آموزشی کردن کتابهای پژوهشی و همچنین، تشکیل کمیته‌ همکاری‌های مشترک بود.

آخرین ویرایش۲۴ بهمن ۱۳۹۶

نظر شما :