پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جمع برگزارکنندگان آیین نکوداشت دکتر محمدسعید تسلیمی

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۳ کد : ۳۵۵۳۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۵۴
آیین نکوداشت دکتر محمد سعید تسلیمی استاد مدیریت دولتی با گرایش توسعه سازمانی با حضور جمعی از استادان دانشگاه، اندیشمندان و متخصصان رشته‌های مدیریت روز سه شنبه 24 بهمن در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر آهنگران،  دبیر گروه مدیریت و حسابداری خانه اندیشمندان علوم انسانی در این آیین با تشریح فعالیت‌های این

image.aspx?t=bank&n=taslimi.jpg

خانه از دکتر تسلیمی به عنوان چهره‌ای ماندگار و پیشرو در اخلاق و رفتار نام برد.

سپس دکتر عبدالله توکلی، نایب رئیس انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی و قائم مقائم و معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این آیین، علم، حلم و سکوت را از ویژگی‌های دکتر تسلیمی خواند.

دکتر محمد فرهادی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان دوست و همکار دکتر تسلیمی در امور اجرایی و فعالیت ایشان  در وزارت علوم، دکتر محمد سعید تسلیمی را مرد علم و عمل نامید و افزود: وی وقتی به عنوان قائم مقام وزارت علوم منصوب شد همه کارهای سخت را به‌عهده می‌گرفت.

همچنین تدوین برنامه‌های راهبردی توسعه آموزش عالی و ساماندهی و آمایش آموزش عالی را از اقدامات اساسی و بنیادی دکتر تسلیمی خواند و افزود وی برای اقتصاد مقاومتی طرح جامع و جالبی نوشته بود که متأسفانه برغم ارجاع به مراکز ذیربط استقبال نشد. همچنین ایشان از عمل، دانش، بردباری و سکوت دکتر تسلیمی در همه موارد علمی و اجرایی تمجید کرد و یادآور شد: او یک معلم مطلع، با اخلاق و باوقار است که همیشه از حق خود می‌گذرد و باید چنین شخصیت‌هایی به عنوان الگو برای جوانان معرفی شوند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، به عنوان همکار آقای دکتر تسلیمی در دوران نمایندگی در دور سوم مجلس شورای اسلامی، با تشریح خاطرات خود از دکتر محمدسعید تسلیمی، سخنان پیش از دستور ایشان را به نقل از روزنامه اطلاعات سال ۱۳۶۷ بیان نمودند که این محورها شامل موارد ذیل است: تذکر به نمایندگان درباره رعایت ارزش اوقات مجلس، تعدیل ثروت، جذب نقدینگیِ تورم‌زا از دست ثروت‌اندوزان، برخورد با تبعیض‌های ناشی از فرهنگ تکاثر، تعیین الگوی مصرف، محرومیت‌زدایی،‌ نارسایی‌های حقوق و دستمزد کارکنان و برخورد با مسأله مهاجرت؛ هوشیاری در خصوص ترفندهای منافقانة دشمنان و ضرورت تشخیص موقعیت پس از جنگ؛ آینده‌نگری و آینده‌شناسی به عنوان ملزومات پیشرفت؛ تاکید بر بازگرداندن ثروت عمومی به یغما رفته توسط مفسدان؛ برنامه‌ریزی برای جوانان و تذکر مهم درباره پرورش صحیح آنان. سپس  دو پنل جداگانه نیز با شرکت همکاران و شاگردان دکتر محمد سعید تسلیمی برگزار شد و ابعاد مختلف شخصیت این استاد فرزانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر شمس‌السادات زاهدی استاد رشته مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی در پنل اول با اشاره به آشنایی ۳۵ ساله خود با دکتر تسلیمی، او را یک شخصیت دانشگاهی اصیل، آرام، اهل تفکر و به دور از هرگونه جاروجنجال نامید. وی با اشاره به این که دکتر تسلیمی همیشه زمینه را برای رشد دیگران فراهم می‌کرد از خانواده وی به دلیل همراهی و درک موقعیت وی در تمامی دوران فعالیت‌های علمی و اجرایی دکتر تسلیمی تقدیر و تشکر نمود.

دکتر نجفقلی حبیبی رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این پنل به دوران همکاری خود در دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس و دوره سوم مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و به لوایح ارزشمندی که در دوره سوم مجلس با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دکتر تسلیمی به قانون تبدیل شد اشاره نمودند.

در پنل دوم دکتر عباسعلی زالی، وزیر اسبق کشاورزی، خوش اخلاقی و خنده‌رویی، نظم و وقت شناسی دکتر تسلیمی را از ویژگی‌های بارز او خواندند.

دکتر ابوالفضل گائینی مدیر گروه مدیریت و معاون توسعه مدیریت و منابع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم در این پنل با ستایش از شخصیت علمی دکتر تسلیمی، انتقال اطلاعات و ایجاد زمینه فهم آن‏ها برای دانشجویان و دفاع از هجمه‌ها در برابر رشته مدیریت را عنوان نمودند. دکتر ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به‌ عنوان آخرین سخنران این پنل با ذکر خاطره‌ای از دکتر تسلیمی بر تأثیر شگرف رفتار و کلام او در تغییر نگاه و اخلاق افراد تأکید کرد.

پس از ایشان دکتر مجتبی امیری از اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و همکار دکتر تسلیمی، با بیان سخنان و اشعاری از ایشان تقدیر و تجلیل نمودند.

در ادامه مراسم دکتر حسن عابدی جعفری مدیر مرکز غیردولتی توسعه فراگیر سلامت اداری، از میان همه ویژگی‌های دکتر تسلیمی، به برپا داشتن پاکدستی توسط ایشان همچون برپاداشتن نماز در محیط‌های آموزشی اشاره نمود.

ایشان دکتر تسلیمی را اسوه‌ی پاکدستی در جامعه امروز ایران خواند و با اهدای لوح پاکدستی به ایشان برای چهار دهه خدمت و پاکدست باقی ماندن از ایشان تقدیر نمود.

در انتهای مراسم دکتر تسلیمی علی رغم نامساعد بودن وضعیت جسمانی طی سخنان کوتاهی از همه عوامل برگزارکننده این آیین تقدیر و تشکر نمودند. و خاتمه مراسم با اهدای هدایایی به ایشان و عکس یادگاری حاضران در مراسم با ایشان همراه بود.

آخرین ویرایش۰۲ اسفند ۱۳۹۶

نظر شما :