نمایه شدن نشریات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایه بین المللی J-Gate

۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۳ کد : ۳۵۵۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۳۱
فصلنامه علمی پژوهشی روش شناسی علوم انسانی،‌ دوفصلنامه جستارهای اقتصادی ایران،‌ دوفصلنامه مطالعات اسلام و روان شناسی، دوفصلنامه تربیت اسلامی، دوفصلنامه اسلام و علوم اجتماعی و دوفصلنامه اسلام و مدیریت موفق به دریافت نمایه معتبر ین المللی(Informatics India Limited Co.) J-Gate شدند.

 

image.aspx?t=bank&n=aa_001.jpg

  به گزارش واحد خبر روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی J-Gate از سال 2006 آغاز به کار کرده است و تاکنون 18000 عنوان مجله از سراسر دنیا را نمایه سازی کرده که از این تعداد 4000 عنوان به زبان انگلیسی منتشر می شوند.

   J-Gate  در پایگاه نمایه استنادی جهان اسلام ISC نیز نمایه شده است و بر اساس جدول شاخص های ارزیابی نشریات بخش نمایه سازی در پایگاه های اطلاعاتی، امتیاز نمایه شدن موفق هر عنوان مجله در این پایگاه امتیاز 10 تعیین شده است.

   گفتنی است پس از ارزیابی و استاندارد سازی نشریات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که گام نخست در فرآیند بین المللی سازی نشریات قلمداد می شود نمایه شدن در پایگاه های نمایه معتبر بین المللی گام دوم از این فرآیند محسوب می شود. البته در این مرحله دریافت سایر نمایه های معتبر بین المللی نشریات شامل DOAJ  ، Proquest ،Google Scholar ،EBSCO  و ... نیز در دست اقدام می باشد.

   شایان ذکر است دوفصلنامه علمی پژوهشی جستارهای اقتصادی ایران پیشتر موفق به دریافت نمایه(Economic Literature) EconLit  از  پایگاه معتبر JEL وابسته به انجمن اقتصادی آمریکا (American Economic Association) شده است. امتیاز این نمایه مطابق با شاخص های ارزیابی نشریات کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 5 است.

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۳۹۶

نظر شما :