برگزاری کرسی علمی ترویجی در حوزه علوم قرآنی

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۴ کد : ۳۵۵۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۴۵
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی و مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث کرسی علمی ترویجی با عنوان «نقد وبررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متأخران» را در روز چهارشنبه 5 اردیبهشت برگزار می کند.

   به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تقسیم بندی انواع شیوه های اعتبار سنجی، تعریف حدیث صحیح و نقد نظریات در چرایی تغییر شیوه اعتبار سنجی از جمله محورهای اصلی این کرسی علمی ترویجی است که از سوی حجت الاسلام و المسلمین احسان سرخه ای استادیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.image.aspx?t=bank&n=sorkhei.jpg

   سئوالاتی نظیر، شیوه جدید اعتبارسنجی از سوی چه کسانی مطرح شده است؟ تحلیل شیخ بهایی از عوامل مؤثر در تغییر شیوه اعتبارسنجی احادیث چیست؟ تحلیل اخباریان از عوامل مؤثر در تغییر شیوه اعتبارسنجی احادیث چیست؟ چه نقدهایی بر توجیه شیخ بهایی وارد است؟ و آیا شواهدی برای اثبات مدعای اخباریان وجود دارد؟ از جمله سئوالاتی است که ارائه کننده تلاش می کند در خلال مباحث خود بدان ها پاسخ گوید.

   داوران این کرسی علمی ترویحی حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمد اسعدی دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر مهدی غلامعلی استادیار دانشگاه علوم حدیث هستند و حجت الاسلام و المسلمین دکترسیدمحمود طیب حسینی دانشیار و مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر در این جلسه علمی حضور دارد.

   شایان ذکر است نشست علمی ترویجی «نقد وبررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متأخران» روز چهارشنبه 5 اردیبهشت از ساعت 10 تا 12 در سالن شیخ صدوق مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به نشانی قم، اتوبان امام علی علیه السلام برگزار می شود.

آخرین ویرایش۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظر شما :