بازدید پژوهشگر دانشگاه ملی سیدنی استرالیا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۸ کد : ۳۵۵۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۸۴۸
هفته گذشته ساموئل بلانچ پژوهشگر بخش مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ملی سیدنی استرالیا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کرد.

   هفته گذشته ساموئل بلانچ پژوهشگر بخش مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ملی سیدنی استرالیا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکترمجید کافی مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جلسه ای با بلانچ در خصوص همکاری های مشترک فی مابین مذاکره کرد

   در این جلسه که با هماهنگی گروه همکاری های علمی پژوهشگاه برگزار شد دو طرف درباره ظرفیت های نهادهای دینی در دو کشور استرالیا و ایران برای حل مسائل اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، طلاق و ... گفتگو کردند.

   همچنین طرفین در پایان توافق کردند تا دو پروژه پژوهشی بررسی تطبیقی ظرفیت های نهادهای دینی در حل مسائل اجتماعی در دو کشور ایران و استرالیا و  بررسی جایگاه امامان شیعه (ع) در توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع اسلامی با تأکید بر کشور ایران و نقش حوزه علمیه در این مهم را با همکاری مشترک اعضای هیأت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و طرف استرالیایی به زبان انگلیسی تألیف و این آثار توسط ناشران معتبر بین المللی منتشر شوند.          همچنین طرف استرالیایی در زمینه دعوت از سایر پژوهشگران و دانشجویان استرالیایی برای حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انجام فعالیت های مشترک با گروه جامعه شناسی پژوهشگاه همکاری می نماید.

آخرین ویرایش۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظر شما :