کتاب «مشروعیت حکومت در قرآن» منتشر شد

۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۴ کد : ۳۵۶۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۹۰
مشروعیت یکی از واژگان کلیدی مهم و کارساز در ارزیابی نظام های سیاسی است. در نظام سیاسی اسلام نیز این مفهوم بار معنایی فراوانی دارد که هم به لحاظ شناختی و هم از منظر تاریخی در تحولات سیاسی جهان اسلام مؤثر بوده است.

   کتاب «مشروعیت حکومت در قرآن» نام اثر جدیدی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که به تازگی روانه بازار نشر شده است.

image.aspx?t=bank&n=%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA%20%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86.jpg

   این کتاب بر پایه پژوهشی استوار است که در آن مسئله مشروعیت به عنوان یکی از مسائل مهم در ساحت سیاست و حکومت ـ در قرآن و با تأکید بر دیدگاه تفاسیر و مفسران معاصر واکاوی شده است.

   در فصول مختلف این کتاب به موضوعاتی نظیر مشروعیت حکومت پیامبران در قرآن، مشروعیت حکومت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در قرآن، مشروعیت حکومت امامان علیهم السلام در قرآن و مشروعیت حکومت در عصر غیبت در قرآن پرداخته شده است.

   در فصل آخر این کتاب مشروعیت الهی ـ‌ مردمی حکومت در عصر غیبت به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته است و در چند گفتار آیات قرآن کریم با دسته بندی، آیات مشورت، آیات خلافت انسان و وراثت زمین، آیات وراثت زمین و آبادانی و آیات دال بر توجه خطابات تکالیف عمومی به مردم بررسی شده اند و در نهایت هم دیدگاه های مفسران و صاحب نظران اسلامی نظیر امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری و ... پیرامون مشروعیت الهی ـ مردمی حکومت آورده شده است.

   نویسنده کتاب «مشروعیت حکومت در قرآن» دکتر علی آقاجانی محقق گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و علاقه مندان به مباحث سیاسی می توانند این کتاب را با قیمت 15 هزارتومان از کتاب فروشی ها و یا از سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir  خریداری کنند.

آخرین ویرایش۲۶ تیر ۱۳۹۷

نظر شما :