همایش بین المللی «آسیب شناسی مطالعات تاریخ و سیره اهلبیت علیهم السلام»

۰۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۴ کد : ۳۶۶۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۰۲
گروه تاریخ اسلام پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، همایش بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ و سیره اهلبیت علیهم السلام را برگزار می کند.

   تأثیر آموزه های کلامی و تاریخی بر مطالعات سیره پیامبر (ص) و معصومان (ع)، تأثیر آثار و آراء مستشرقین بر مطالعات سیره پیامبر (ص) و معصومان (ع)، تأثیر رویکردهای فقهی بر مطالعات سیره پیامبر (ص) و معصومان (ع) و نقد و بررسی آراء نواندیشان دینی مسلمان در مطالعات سیره پیامبر (ص) و معصومان (ع) برخی از محورهای اصلی این همایش بین المللی است.

پیش نشست نخست این همایش روز سه شنبه 10 مهر با حضور دکتر هادی عبدالنبی التمیمی رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه نجف، اساتیدی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی«ره» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

   تا کنون دانشگاه های اصفهان و شهید بهشتی، دانشگاه باقر العلوم (ع)، پژوهشکده تاریخ اسلام، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و انجمن ایرانی تاریخ اسلام و پژوهشکده تاریخ اسلام آمادگی خود را برای مشارکت در این همایش بین المللی اعلام کرده اند.

   همچنین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی«ره» و انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه برای همکاری در برگزای این همایش بین المللی اعلام آمادگی کرده اند.

   گفتنی است نشست یادشده روز سه شنبه 10 مهر از ساعت 9 تا 12 صبح در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، میدان علوم برگزار می شود.

آخرین ویرایش۰۸ مهر ۱۳۹۷

نظر شما :