درسنامه سیره تربیتی پیامبر«ص» و اهل بیت «ع» منتشر شد

۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۹ کد : ۳۶۶۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۳
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی (سمت) و دانشگاه فرهنگیان درسنامه سیره تربیتی پیامبر«ص» و اهل بیت «ع» برای عنوان درسی (سیره تربیتی پیامبر «ص» و اهل بیت «ع») تدوین کرده است.

   این کتاب با هدف آشنایی دانشجویان با سیره تربیتی پیامبر«ص» و اهل بیت «ع» توسط دکترسیدعلی حسینی زاده و دکترمحمد داودی دانشیاران گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نگارش درآمده است.

   در مقدمه درسنامه سیره تربیتی پیامبر«ص» و اهل بیت «ع» می خوانیم: پیامبر«صلی الله علیه و آله» و اهل بیت آن حضرت کامل ترین سرمشق تربیتی بوده و بررسی سیره تربیتی ایشان می تواند چراغی فراروی مربیان و والدین در تربیت نسل جدید باشد و تاریکی های این مسیر سخت و پرمخاطره را برای آنان روشن کند زیرا بررسی سیره های تربیتی آنها پرده از روی قواعد، اصول، روش‌ها و فنون تربیتی به کار رفته در رفتاری های تربیتی آنان بر می دارد و مربیان و والدین می توانند از این روش ها و قواعد در فعالیت های تربیتی خود بهره ببرند.

   درسنامه یادشده پس از گذشت هفت سال از نخستین چاپ کتاب تک جلدی کتاب سیره تربیتی پیامبر«صلی الله علیه و آله» و اهل بیت«علیهم السلام» با درخواست دانشگاه فرهنگیان و برای تأمین نیازهای آموزشی آن دانشگاه، با ویرایشی دوباره و افزودن بخش تربیت اجتماعی توسط دکتر سیدعلی حسینی زاده در اختیار استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دیگر علاقه مندان از جمله طلاب حوزه علمیه خواهران قرار می گیرد.

   علاقه مندان می توانند این کتاب 414 صفحه ای را با قیمت 24000 تومان از کتاب فروشی ها و یا از طریق سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir خریداری نمایند.image.aspx?t=bank&n=%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86.jpg

آخرین ویرایش۲۸ مهر ۱۳۹۷

نظر شما :