تجدید چاپ چهاردهم کتاب «خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی»

۰۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۲ کد : ۳۶۶۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۷۷۹
کتاب «خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی» اثری از گروه روان شناسی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که به صورت مشترک توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت منتشر شده است. این کتاب که اولین بار در سال 1384 منتشر شد در فصل پاییز امسال برای چهاردهمین مرتبه تجدید چاپ می شود.

دکتر محمدرضا سالاری فر استادیار گروه روان شناسی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان نگارنده این اثر در تعریف آن می گوید:

image.aspx?t=bank&n=27734.jpg

کتاب «خانواده در نگرش اسلام وروان شناسی» مباحث خانواده را با تعریف خانواده، ازدواج و مقدمات آن،‌ مانند شرایط همسرگزینی،‌ آغاز کرده و سپس به آثار روان شناختی ازدواج و روابط اعضای خانواده می پردازد و دیدگاه های اسلام را در هر مورد تبیین می کند.

روابط خویشاوندی را به عنوان یکی از آثار ازدواج در نظر گرفته و ابعاد مختلف آن را بررسی می نماید. در فصل سوم به ارکان خانواده از قبیل مسئولیت های زن و شوهر، والدین و فرزندان می پردازد. در فصل چهارم نقش باورهای دینی، توصیه های اخلاقی و رفتاری را بررسی می کند و در فصل پنجم به عوامل مشکلات خانوادگی و راهکارهای اسلام برای پیشگیری و حل آنها می پردازد. در فصل ششم، انواع خانواده در اسلام و قوانین اقتصادی خانواده در اسلام از نگاه روان شناختی بررسی شده است و در پایان با اشاره به خانواده های الگو در اسلام طرحی کلی از نظام خانواده در اسلام، ارائه می نماید.

سالاری فر با برشمردن ویژگی های این اثر می افزاید:

در بحث های مختلف کتاب سعی شده است مسائل از هر دو جنبه اسلامی و روان شناختی مورد بررسی قرار گیرد این درحالی است که معمولا در تألیفات مربوط به خانواده، به یکی از دوجنبه علمی و دینی خانواده پرداخته می شود.

علاقه مندان می توانند برای خرید این کتاب که در 232 صفحه و به قیمت 17000 تومان به بازار نشر عرضه شده است؛ به کتاب فروشی ها و یا سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir ، سایت سازمان سمت به نشانی samt.ac.ir و سایت خانه کتاب به نشانی  ketab.ir/rihu مراجعه نمایند.

آخرین ویرایش۰۵ آبان ۱۳۹۷

نظر شما :