چاپ سیزدهم کتاب «تربیت دینی» منتشر شد

۰۷ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۹ کد : ۳۶۶۹۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۲۴
کتاب «تربیت دینی» اثری از گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که برای سیزدهمین مرتبه تجدید چاپ می شود.

   این کتاب دومین جلد از طرح سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است که به «تربیت دینی در سیره معصومان(ع) » اختصاص یافته است. جلد نخست این مجموعه به «تربیت فرزند» اختصاص یافت که در سال 1380 به چاپ رسید و تا به امروز 14 مرتبه تجدید چاپ شده است و جلد سوم این مجموعه نیز با نام «تربیت اخلاقی» منتشرشده است که تاکنون 5 مرتبه تجدید چاپ شده است. جلد چهارم این مجموعه نیز با نام «نگرشی بر آموزش با تأکید برآموزش دینی» در سال 1382 به چاپ رسید و تا به اکنون نزدیک به 6 بار تجدید چاپ شده است.

   دکتر محمد داودی دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نگارنده کتاب «تربیت دینی» برای معرفی این کتاب می گوید:

   این کتاب راه و رسم رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) در تربیت اعتقادی و عبادی را در چهار بخش بررسی می کند در بخش اول با توجه به چگونگی تربیت اعتقادی در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، روش آشنا کردن متربیان با خداوند، نبوت حضرت محمد(ص)، امامت و جانشینان آن حضرت، معاد و نیزچگونگی ایجاد نگرش مثبت و ایمان قلبی به این امور در سیره معصومان(ع) مورد بررسی قرار گرفته است در بخش دوم به تربیت عبادی در سیره معصومان(ع) پرداخته شده و چگونگی آموزش نماز، روزه، تلاوت قرآن، دعا و راز و نیاز با خداوند و نیز شیوه های پایبند کردن متربیان به این عبادات پژوهش شده است و در در بخش سوم روش های تربیتی در سیره مصومان(ع) از جمله ترغیب و ترهیب، موعظه، ارشاد، راهنمایی، تذکر امر ونهی بررسی شده است.

   در بخش چهارم نیز نقش و کارکرد رفق و مدارا در تربیت دینی بررسی شده و نقش والدین و آداب و رسوم فرهنگی در تربیت دینی در سیره مصومین(ع) پژوهش شده است.

   علاقه مندان می توانند این کتاب 300 صفحه ای را با قیمت 21500 تومان از کتاب فروشی ها و یا از طریق سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir خریداری نمایند.image.aspx?t=bank&n=28956.jpg

آخرین ویرایش۰۷ آبان ۱۳۹۷

نظر شما :