کتاب «خانواده در اسلام» برای پنجمین بار تجدید چاپ شد

۰۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۴ کد : ۳۶۶۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۹۶۰
کتاب «خانواده در اسلام» اثری از گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که چاپ چهارم آن در تابستان سال جاری با شمارگان 12 هزار نسخه تجدید چاپ شد و بدلیل استقبال خوب مخاطبان مجددا در پاییز امسال و برای پنجمین مرتبه تجدید چاپ شد.

   کتاب «خانواده در اسلام» که به عنوان متن درسی برای تدریس در مراکز حوزوی و دانشگاهی تهیه شده است، به بررسی دیدگاه اسلام درباره ابعاد گوناگون نظام خانواده می پردازد و نیم نگاهی نیز به مسائل و شبهات جدید در حوزه مطالعات خانواده دارد و از ادبیات و مفاهیم رایج این حوزه بهره می گیرد.

   دکتر حسین بستان استادیار گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  و نگارنده کتاب «خانواده دراسلام» در پاسخ به سئوال معرفی کتاب می گوید:

   بحث و بررسی پیرامون خانواده در اسلام با توجه به کارکردهای حیاتی خانواده و با عنایت به غنای آموزه های اسلام در این زمینه، به خودی خود دارای اهمیت است، اما آنچه اهمیت موضوع را دوچندان می کند، تهدیدها و آسیب هایی است که در دهه های اخیر نهاد خانواده را به طور جدی به چالش کشیده وپیامدهای منفی شدیدی برای آن به بار آورده است.

   به طور خاص، نادیده گرفتن یا انکار تفاوت های طبیعی زن و مرد و در نتیجه مقابله با هرگونه تمایز جنسیتی بین زن و مرد در زمینه حقوق و مسئولیت ها وکوشش در جهت حذف این تمایزها، غلبه رویکرد حقوقی به حل مسائل و مشکلات خانواده و کمرنگ شدن رویکرد اخلاق محور و همچنین روند رو به رشد رفع محدودیت های ارتباط بین مردان و زنان در محیط های عمومی و گسترش روابط آزاد جنسی، از بارزترین این تهدیدها و آسیب ها است که نخست، جوامع غربی و پس از آن ها دیگر جوامع را همچون توفان هایی سهمگین در نوردیده اند. شگفت آور آنکه این رویکردهای نظری و عملی ضد خانواده معمولا از پشتوانه نظریه های به ظاهرعلمی برخوردار بوده اند و با بهره گیری از اهرم های سیاسی و حقوقی، از جمله معاهدات بین المللی بعضا الزام آور، مسیر گسترش خود به همه جوامع را هموار کرده اند.

   علاقه مندان می توانند این کتاب 268 صفحه ای را با قیمت 21000 تومان از کتاب فروشی ها و یا از طریق سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir خریداری نمایند.image.aspx?t=bank&n=28927.jpg

آخرین ویرایش۰۷ آبان ۱۳۹۷

نظر شما :