موفقیت عضو هیئت علمی و انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جشنواره دهخدا

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵ کد : ۳۶۷۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۵۷
کتاب «معیار پذیری تفسیر قرآن؛ رهیافت ها و چالش ها» اثر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی فتحی استادیار این گروه نگاشته شده است در چهارمین دوره «کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور» (جشنواره نشان دهخدا) اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

image.aspx?t=bank&n=fathi%20v%20barati_001.jpg   این کتاب به یکی از مسائل بنیادین علوم انسانی در تفسیر متون، که معیار پذیری است؛ پرداخته است و به لحاظ ماهیت از جمله پژوهش های نظری بنیادی بوده که در خصوص مبانی تفسیر متون انجام گرفته و نگارنده در آن، ضمن تبیین و تحلیل اصول مشترک حاکم به تفسیر متون از جمله اعتبار تفسیر، تعیّن معنای متن، وابستگی معنای آن به پدیدآورنده، به بررسی و نقد مبانی، مستندات و پیامدهای رویکرد ذهنی گرا در تفسیر متون دینی به ویژه تفسیر قرآن کریم پرداخته است. 

image.aspx?t=bank&n=barti%20v%20fatih.jpg

 گفتنی است آیین اختتامیه چهارمين دوره انتخاب و معرفي «كتاب سال اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي سراسر كشور» (جشنواره نشان دهخدا) عصر روز گذشته سه شنبه 29 آبان، در تالار جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

   بنابر گزارش دبیرخانه این جشنواره، از میان 933 اثر رسیده به دبیرخانه، 62 اثر طی سه مرحله داوری به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت 16 اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند که 3 اثر برگزیده و 13 اثر شایسته تقدیر شدند.

image.aspx?t=bank&n=Dr.fathi2.jpg

   آثار برگزیده در حوزه‌های ادبیات فارسی، مدیریت، روانشناسی و علوم تربیتی هستند و 13 ا ثر دیگر که شایسته تقدیر هستند در حوزه تاریخ دو اثر، علوم اجتماعی دو اثر، علوم سیاسی یک اثر، فناوری اطلاعات و کتابداری یک اثر، مطالعات هنر یک اثر، علوم قرآنی یک اثر، فقه، اصول و حدیث یک اثر و  فلسفه و کلام سه اثر و یک اثر هم در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی بوده است.

   شایان ذکر است این جشنواره توسط انتشارات علمی و فرهنگی و با همكاري وزارتخانه‌هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، علوم، تحقيقات و فناوري و فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار می شود.

 

image.aspx?t=bank&n=Mr.barati.jpg

  همچنین انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بواسطه تولید و عرضه کتاب «معیار پذیری تفسیرقرآن؛ رهیافت ها و چالش ها» مورد تقدیر قرار گرفت.

آخرین ویرایش۳۰ آبان ۱۳۹۷

نظر شما :