حذف نسخه کاغذی در پرداخت های پژوهشی

۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۶ کد : ۳۶۷۲۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۱
بااجرایی شدن استفاده از امضای دیجیتال در فرآیند پرداخت‌های پژوهشی، یک گام دیگر در راستای چابک سازی نظام اداری و مالی برداشته شد. با استفاده از این امکان که از طریق توسعه زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری فناوری اطلاعات میسر شده از این پس شاهد کاهش مصرف کاغذ و تسهیل در فرآیند پرداخت‌های پژوهشی خواهیم بود.

   بنابر گزارش ارسالی، این برنامه در راستای برنامه پنج ساله پژوهشگاه و به عنوان یکی از اقدامات علمیاتی تعریف شده در برنامه سال جاری مدیریت امور مالی بود که با همکاری مناسب واحدهای همکار مانند دبیرخانه، مدیریت پژوهش و گروه فناوری اطلاعات اجرا شد.

   کاربران برای پرداخت وجه یک قرارداد پژوهشی، ابتدا می‌بایست با انتخاب منوی پیش نویس در نرم افزار اداری چارگون، فرم مخصوص را انتخاب و پس از تکمیل، پیش نویس آماده شده را برای مدیران مافوق خود که امضای دیجیتال (مخصوص پرداخت‌های مالی) برای آنان تعریف شده است؛ ارسال کنند سپس نامه به گیرندگان نهایی که معاونت توسعه و مدیریت امور مالی است ارجاع داده می‌شود و نامه در نوبت پرداخت قرار می‌گیرد.

   این اقدام ابتدا به صورت آزمایشی در یکی از گروه‌ها اجراشد و پس از شناسایی اشکالات جزئی فرآیند و رفع آنها، به صورت کامل در تمامی گروه‌ها به اجرا درآمده است.

   این گزارش می‌افزاید مرحله بعدی این اقدام، توسعه آن و استفاده از امضای دیجیتال در سایر فرآیندهایی است که تاکنون به صورت دستی و کاغذی انجام می‌گرفته است.

آخرین ویرایش۱۹ آذر ۱۳۹۷

نظر شما :