بازدید دکتر معصومه ابتکار از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۲ کد : ۳۶۸۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۷۹۴
دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دکتر سرمست استاندار قم روز شنبه 11 اسفند ضمن حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حکیمیان و اعضای هئیت علمی دیدار نمودند.
بازدید دکتر معصومه ابتکار از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به نقل از واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دکتر ابتکار در این دیدار بیان داشتند تقریب حوزه و دانشگاه هم خواست حضرت امام(ره) بود و دیدگاه ایشان.وحدت حوزه و دانشگاه هم از بُعد نظری و هم از بُعد کاربردی برای ما مهم است. چون اگر حوزه و دانشگاه نتوانند ارتباط عینی با هم برقرارکنند و نتوانند در جریان مسائل عینی جامعه و مسائل جاری کشور قرار گیرند در مباحث کاربردی دچار مشکل خواهیم شد. و پژوهشگاه حوزه  و دانشگاه می تواند کمک کند که این فاصله ها کم شود.

دکتر ابتکار با اشاره به نظرات و دیدگاههای پیشرو و نوآورانه حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با مسائل زنان، تصریح کرد: ایشان در این عرصه، دریچه های جدیدی را گشودند که یکی از دستاوردهای آن، تحولات ارزشمند جامعه زنان در چهار دهه گذشته است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و دغدغه ها در حوزه زنان، برخی از اقدامات معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری در این راستا را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز باید بتوانیم الگوی متعالی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) را برای زنان و دختران امروزی تبیین کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود درخواست ما از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این است که در زمینه کارهای پژوهشی و مطالعاتی در بعد حوزوی و بعد دانشگاهی شرایطی را فراهم سازد که بتوانیم به پشتوانه آن مباحث علمی را به خوبی پیش ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن خوش آمد گوئی به میهمانان بیان نمودند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه علمی است و این کار را وظیفه خود می داند و آمادگی داریم در یک جلسه مباحث علمی مرتبط به  حوزه زنان و خانواده طرح و دیدگاه های خود را مبادله کنیم تا تضارب آراء صورت گیرد و انشاءالله امید واریم چنین فرصتی در آینده میسر گردد.

در ادامه، نشست علمی با عنوان «محدود سازی اختیار طلاق زوج» با حضور دکتر سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دکتر رحمانی برگزار شد که محققان پژوهشگاه در این نشست لایحه «محدود سازی اختیار طلاق زوج» را مورد نقد و بررسی قرار دادند و در جمع­بندی جلسه توصیه شد از  ارائه این لایحه به دولت و مجلس شتاب نشود و کارعلمی بیشتر روی آن انجام شود.

در پایان دکتر حکیمیان عنوان کردند امور مربوط به زنان و خانواده نیازمند یک طرح کلان است. ایشان پیشنهاد دادند با توجه به ظرفیت های موجود پژوهشگاه این طرح از دیدگاه جامعه شناسی، روان شناسی، تربیتی و اخلاق  و حقوق مورد مطالعه قرار گرفته و در قالب کتاب و دانشنامه تدوین و چاپ شود تا بتوان به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه قانون گذاری امور خانواده و زنان مورد استفاده قرار داد.

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۳۹۷

نظر شما :