دیدار گروهی از طلاب مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام شیکاگو از پژوهشگاه

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۳ کد : ۳۶۸۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۰۴
صبح امروز شنبه 18 اسفند تعدادی از طلاب مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام شیکاگوی آمریکا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حکیمیان رئیس پژوهشگاه در ابتدای این دیدار ضمن خوشآمدگویی به مهمانان، فعالیت های طلاب آمریکایی را که عهده دار رسالت الهی هستند را مصداق آیه 39 سوره احزاب دانست.

   وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجه مشترک مردم ایران با مردم آمریکا، و اینکه امریکا سرزمین مهاجرین از سراسر جهان است ونخبگان کشورهای مختلف در ایجاد ان تمدن مشارکت داشته اند و ایران نیز سرزمین مهاجرت اهل بیت پیامبر  است و مذهب امامیه با تبلیغ انان در ایران image.aspx?t=bank&n=%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%A6%DB%8C%202.JPGرواج گرفته است و باید ایران را سرزمین اهل البیت بدانیم اظهار امیدواری کرد که دولتمردان آمریکایی هم همانند مردم آمریکا با مردم ایران از در مهربانی و دوستی درآیند. زیرا مردم ما زبان همدیگر را می فهمند و با هم مشکلی ندارند. ایشان از بازدید کنندگان خواست تا در رواج علوم انسانی اسلامی از کتابهای پژوهشگاه و ترجمه آن به زبان انگلیسی برای تعلیم استفاده نمایند.

   دکتر حکیمیان در ادامه به معرفی کامل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مهمانان پرداخت.

   در ادامه این دیدار دکتر مجید کافی، معاون پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه با اشاره به رسالت اصلی پژوهشگاه که در راستای اسلامی کردن علوم انسانی است به طور مشروح مؤلفه های اسلامی کردن علوم انسانی را برای طلاب مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام شیکاگو تشریح کرد.

   سخنران بعدی این مراسم دکتر محمد فتحعلی خانی عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه بود وی عنوان داشت: برای تولید علوم انسانی اسلامی لازم است که با پدیده های اجتماعی تماس مستقیم برقرار شود و درصورتی که کارکرد این پدیده ها مورد تأملات نظری قرار گیرد و این کار به کرات و با هدف باسازی مناسبات اجتماعی صورت بگیرد در نهایت منجر به اسلامی سازی علوم انسانی خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۸ اسفند ۱۳۹۷

نظر شما :