بازدید رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۳ کد : ۳۶۸۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۷۵۸
امروز شنبه 18 اسفند دکتر نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ضمن بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به بررسی زمینه های همکاری و تعامل دو مرکز در حوزه علوم انسانی با رویکرد اسلامی پرداختند.

 به گزارش روابط عمومی، در این جلسه مسئولین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) درباره همکاری­های علمی دو مرکز با هم به گفتگو پرداختند.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن خوشآمد گوئی  بیان کردند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهاد­های موفقی است که هم در پروژه­های نظامی و هم در پروژه­های علمی به صورت سیستمی فکر و عمل می­کند و در این عرصه کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته است. البته در کشور ما ظرفیت بسیار بالایی برای انجام امور از جمله کار علمی در زمینه علوم انسانی اسلامی وجود دارد و لازم است برای بهره برداری  از آن  ظرفیت دیوارهایی که بین موسسات علمی چیده شده است را حذف کنیم و بتوانیم همدیگر را ببینیم و  ظرفیتها را به هم اضافه کنیم. بنده آقای دکتر نگارش را از نزدیک می­شناسم و آمادگی لازم جهت تعامل و همکاری با پژوهشگاه امام صادق(ع) را داریم و از هر گونه تبادل علمی استقبال می­کنیم. image.aspx?t=bank&n=%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B4.JPG

وی با اشاره به نیاز «برنامه تحول علوم انسانی» به 8000 عنوان کتاب گفت: با توجه به بستر علمی موجود در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ظرفیت پژوهشگاه امام صادق(ع) می­توان با تعامل و همکاری در حد توان گام­های موثری در این راه برداشت.

ایشان ضمن بیان اینکه در «مرکز مشاوره خانواده» علاوه بر برگزاری کارگا­های تخصصی در حوزه روان­شناسی، خدمات مشاره­ای خوبی به عموم مردم در زمینه خانواده و موضوع درمانگری معنوی ارائه می­شود، آمادگی لازم این مرکز را برای ارائه خدمات به خانواده­های زحمت کش نیرو­های مسلح، اعلام نمودند. 

دکتر حکیمیان ضمن قدردانی از فداکاری­های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور عراق و سوریه تأکید نمودند وظیفه پژوهشگاههاست که از این دستاوردها حمایت علمی نماییم و این ظرفیت در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه موجود است و حاضریم از برادران عرب زبان مسلمان خود در موضوعات علمی پشتیبانی نماییم.

دکتر نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ضمن تبریک به مناسبت انتصاب دکتر حکیمیان به ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: پژوهشگاه امام صادق(ع) با حدود چهار دهه فعالیت بیش از 1000 عنوان کتاب تدوین و چاپ کرده­است. این پژوهشگاه که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، نیازهای علمی نیروهای مسلح اعم از سپاهی ارتشی و انتظامی را در موضوعات عقیدتی و سیاسی تأمین می­نماید.

ایشان با اشاره به اینکه در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) هیچ پروژه­ای علمی بدون کاربر وجود ندارد و تمامی تحقیقات با توجه به نیاز نیرو­های مسلح تهیه و اجرا می­شود گفتند: از کارهای اشتراکی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه استقبال می­کنیم.

در ادامه دکتر کافی معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: یکی از نیازهای اساسی علمی کشور تدوین دانش­نامه علم دینی است که می­بایست اطلاعات مرتبط به علم دینی به صورت جامع و کامل در یک مجموعه  با همکاری مراکز مختلف علمی تدوین و نگارش شود.    

در این دیدار علاوه بر دکتر کافی، دکتر شجاعيان معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر داداش نژاد رئیس پژوهشکده علوم اسلامی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و اقایان دکترسفیدرو معاون پژوهشی، حجت الاسلام و المسلمین یوسفیان رئیس پژوهشکده الهیات و دکتر زمانی رئیس پژوهشکده سیاسی از پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) حضور داشتند. 

آخرین ویرایش۱۸ اسفند ۱۳۹۷

نظر شما :