انعقاد تفاهم‌نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه با مرکز رسیدگی به امور مساجد

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۷:۲۹ کد : ۳۶۸۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۹۵
«پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «مرکز رسیدگی به امور مساجد» به منظور توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه علوم انسانی با تأکید بر روان‌شناسی و مشاوره در موضوعات دین، فرهنگ و تبلیغ دینی تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه امضاء کردند.

این تفاهم‌نامه با هدف گسترش فرهنگ روان‌شناسی مبتنی بر رویکرد دینی درکشور، اثر گذاری بر جریان‌های آسیب‌زای روان‌شناختی اجتماعی، حوزه سبک زندگی و اثر گذاری بر ارتقاء سلامت معنوی جامعه منعقد گردید.

   تفسیر روان شناختی نظرات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ارائه راهکارهای عimage.aspx?t=bank&n=%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AC%D8%AF%20(2).JPGملی و ارزیابی و نیازسنجی اولویت های آموزشی پژوهشی در موضوعات مرتبط با دو مرکز از جمله زمینه‌های همکاری ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

   همکاری در طراحی، مدل‌سازی، فعال‌سازی، غنی‌سازی، اسلامی‌سازی و بومی‌سازی رشته‌های مورد نیاز طرفین با تأکید بر حوزه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دین و فرهنگ از مهمترین زمینه‌های همکاری دو طرف در تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

   همچنین براساس تفاهم‌نامه منعقد شده، استفاده از اساتید یکدیگر و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های علمی داخلی و بین‌المللی، نشست‌ها و سمینارهای علمی، همایش‌ها، ارائه مشاوره و شرکت در کمیته‌ها، برگزاري گردهمايي‌هاي علمي داخلي و بين‌المللي، همكاري و مشاركت در تأليف و ترجمه متون، تأمين محتواي مجلات و نشريات علمي تخصصي، مشارکت در انتشار کتب و توزیع در سطح داخلی و بین‌المللی به صورت مشترک پیش بینی شده است.

   گفتنی است تفاهم نامه یاد شده امروز سه شنبه 21 اسفند ماه به امضای حجت الاسلام والمسلمین دکتر حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد رسید.

آخرین ویرایش۲۱ اسفند ۱۳۹۷

نظر شما :