بررسی زمینه های همکاری در بازدید استاندار قم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۴ کد : ۳۶۸۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۷۲۱
در بازدید استاندار قم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، زمینه های همکاری برای حل مسائل اجتماعی شهر قم بررسی شد

بررسی مسائل اجتماعی با مشارکت ظرفیت پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روز شنبه یازده خرداد ماه سال جاری، استاندار قم از این پژوهشگاه  بازدید کرد. در ابتدا رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به دکتر سرمست و هیئت همراه و معرفی اجمالی پژوهشگاه، به خدمات پژوهشگاه در سال­های اخیر جهت بررسی، شناخت و حل مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق و همچنین خدمات آموزش، پژوهش و مشاوره در حوزه خانواده اشاره کرد.

دکتر علی محمد حکیمیان  در همین راستا اقدامات مهمی از جمله راه ­اندازی مرکز آموزش و مشاوره خانواده در پردیسان، راه­ اندازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در منطقه حاشیه نشین امین آباد قم با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی استانداری قم، اجرای طرح ملی پاکسازی و مقاوم سازی مناطق روستائی استان هرمزگان از اعتیاد به مواد مخدر و طلاق، و خدمات موثر دیگری را برشمرد و آمادگی پژوهشگاه را جهت مطالعات زیر بنائی در خصوص مشکلات اجتماعی استان قم اعلام نمود.

بازدید استاندار قم از کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاهدر ادامه دکتر سرمست استاندار قم بعد از استماع نظرات اعضای هیئت علمی و مدیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ابراز داشت با توجه به نیاز استان به پژوهش­ هایی در خصوص بررسی مسائل اجتماعی و ظرفیت علمی این مرکز، از اساتید پژوهشگاه می­خواهیم با ارائه پژوهش­ های کاربردی ما را در حل مسائل و معضلات  اجتماعی یاری نمایند و همچنین بتوانیم از تجربه اساتید پژوهشگاه در آموزش دوره­ های ضمن خدمت کارکنان استان استفاده کنیم. ایشان خاطرنشان کردند استانداری آمادگی لازم برای تشکیل تالار­های گفتگو با محوریت بررسی مسائل اجتماعی را دارد و به همین منظور اتاق ارتباط با دانشگاه ها و موسسات پژوهشی استان نیز در استانداری دایر شده و  جهت تبادل نظرات علمی در خصوص حل مشکلات اجتماعی استان، مهیا می باشد.

در پایان این جلسه دکتر سرمست از کتابخانه و بخش­های مختلف پژوهشگاه بازدید کردند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه استانداری

آخرین ویرایش۱۳ خرداد ۱۳۹۸

نظر شما :