گزارش حضور استاد و پژوهشگر دانشگاه اسلامی محمدیه اندونزی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۰۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۸ کد : ۳۶۹۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۷۵۰

به گزارش روابط عمومی به نقل از گروه همکاری های علمی؛ پیرو مکاتبات مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خصوص میزبانی استاد و پژوهشگر دانشگاه اسلامی محمدیه کشور اندونزی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این استاد از تاریخ 30 مردادماه لغایت 2 شهریور در پژوهشگاه حضور یافت و در راستای انجام پروژه پژوهشی خود با عنوان «بشریت و صلح جهانی و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در تحقق این مهم» و همچنین «نظام دینی حاکم بر کشور ایران» در پنل های تخصصی با گروه های فلسفه و کلام، علوم سیاسی، مدیریت و حقوق شرکت کرده و به بحث و تبادل نظر در این موضوع پرداختند. دکتر اینو کِنکانا شافعی از اساتید باسابقه و برجسته مسلمان دانشگاه محمدیه اندونزی است که تألیفات بسیاری در حوزه های علوم سیاسی و حکمرانی از منظر اسلام و آموزه های قرآنی داشته اند.

دکتر شافعی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان ریاست پژوهشگاه اظهار داشت حضور در ایران و آشنایی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فرصت بسیار مغتنمی برای ایشان بوده و تأکید نمودند دیدار از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ایران سبب شد تا تصویری که رسانه های غربی و معاند جمهوری اسلامی ایران از این کشور برای ایشان و سایر مسلمانان اندونزی ایجاد کرده بوده اند به طور کامل تغییر نماید و آنچه که ایشان مشاهده نمودند صلح، امنیت، نوع دوستی، مهمان نوازی و رفتارهای همراه با مهر و عطوفت بوده که برگرفته از آموزه های اسلامی و سیره نبوی است.

ایشان از ریاست پژوهشگاه درخواست نمودند تا از جامعه شیعیان و مسلمانان اندونزی حمایت نمایند و امکان تعامل اساتید، اندیشمندان و دانشجویان مسلمان شیعی آن کشور و پژوهشگاه را مهیا نموده و همچنین زمینه ارائه فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت و برگزاری دوره های آموزشی توسط اساتید پژوهشگاه برای علاقمندان در دانشگاه محمدیه اندونزی  را نیز فراهم نمایند. در این زمینه دکتر شافعی تألیف مقالات مشترک با رویکرد مسائل مشترک میان جامعه اسلامی ایران و اندونزی با همکاری اساتید پژوهشگاه را نیز خواستار شدند. در این دیدار مقرر شد معاون پژوهشی دانشگاه محمدیه اندونزی بزودی از پژوهشگاه دیدار نموده و زمینه تحقق این زمینه های همکاری بررسی شده و توافق نهایی حاصل شود.

ریاست پژوهشگاه نیز ضمن استقبال از این دیدار و همکاری با دانشگاه محمدیه اندونزی بر عزم جدی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر توسعه تعاملات علمی بین المللی با اولویت جامعه مسلمانان و شیعیان جهان تأکید نموده و همکاری با دانشگاه اسلامی محمدیه اندونزی برای انتقال دانش و تجارب در حوزه های مطالعات اسلامی علوم انسانی و اجتماعی را از محورهای مهم همکاری های آینده و مذاکرات با مسئولان آن دانشگاه دانستند . ایشان اظهار امیداوری نمودند در دیدار با مسئولان آن دانشگاه در محورهای مورد اشاره همکاری های بلند مدت و تأثیرگذار شکل گیرد.

هیأت اساتید دانشگاه اندونزی در روز پایانی سفر خود به ایران از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه امام صادق (ع) نیز بازدید نموده و با مدیران گروه های پژوهشی علوم سیاسی آن دو دانشگاه دیدار و گفتگو نمودند.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%B4%D8%A7%D9%81%D8%B9%DB%8C%20(1).JPG %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%B4%D8%A7%D9%81%D8%B9%DB%8C%20(4).JPG %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%B4%D8%A7%D9%81%D8%B9%DB%8C%20(3).jpg

 

آخرین ویرایش۰۴ شهریور ۱۳۹۸

نظر شما :