تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۲ کد : ۳۶۹۵۵ اخبار
تعداد بازدید:۷۵۶

asar%20imam.jpg

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  به منظور توسعه همکاری های علمی دو جانبه و ارتقاء سطح تعاملات علمی بین «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) »  تفاهم نامه همکاری علمی میان دو مرکز منعقد شد.

این تفاهم نامه روز دوشنبه 15 مهر سال جاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به امضا رسید.

در این تفاهم نامه توسعه، ترغیب و تقویت بسترها و روش های کشف، تبیین و ترویج دیدگاه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مسائل فقهی و علمی و ایجاد زمینه کاربست آنها در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و تربیتی مورد توجه قرار گرفته است. 

ترجمه و انتشار  آثار مرتبط با اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در حوزه علوم انسانی اسلامی به زبان های خارجی مورد نیاز، از دیگر محورهای تفاهم و گفتگوی دو طرف بود. پژوهشگاه دو اثرپژوهشی مرتبط با حضرت امام(ره) با عناوین «رهبری خدمتگزار (جلد اول و دوم)» و «الگوی رهبری امام خمینی(ره)» منتشر کرده است که مورد توجه مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قرار گرفت.

مشارکت در شکل گیری دو گروه پژوهشی تازه تاسیس در پژوهشگاه با عناوین «گروه پژوهشی دانشگاه اسلامی» و «گروه پژوهشی وحدت حوزه و دانشگاه» که از دغدغه های حضرت امام (ره) بوده اند نیز در دستور کار قرار گرفت.

در راستای عملیاتی نمودن این تفاهم نامه  دو قرارداد طرح پژوهشی مشترک نیز با موضوعات «آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن: امام خمینی(ره)» و «تبیین مفهوم اطلاق در ولایت فقیه و الزامات آن از دیدگاه امام خمینی(ره)» منعقد شد.

   

 

آخرین ویرایش۱۶ مهر ۱۳۹۸

نظر شما :