تاریخ اسلام (1)سیره رسول خدا(ص)منتشر شد

۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۳۶۹۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۷۲۰
به همت گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری مرکز تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه تاریخ اسلام (1)سیره رسول خدا(ص) روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  کتاب تاریخ اسلام (1)سیره رسول خدا(ص) که به قلم حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی، حجت الاسلام و المسلمین  دکتر حسین حسینیان مقدم و دکتر منصور داداش‌نژاد، اعضای هیئت علمی گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه است به رشته تحریر درآمده است، در دهه سوم آبان سال جاری روانه بازار نشر شد.%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%20%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%20.jpg

بهره‌گیری از سنت و سیره رسول خدا (ص) به عنوان یکی از متقن‌ترین آموزه‌های وحیانی و از اساسی‌ترین مؤلفه فرهنگ اسلامی در گرو آگاهی دقیق و عمیق از تاریخ زندگانی آن حضرت است. طبیعی است که درک عظمت تلاش رسول خدا(ص) در گرو ترسیم چهره و سیمای صحیح سیره و تاریخ آن حضرت است. با اینکه نوشته‌های زیادی در تاریخ زندگانی رسول خدا (ص) قلمی شده است، اما هنوز این آثار نتوانسته‌اند جایگاه و عظمت رسول خدا (ص) را به شایستگی ترسیم کنند. این نوشته می‌کوشد با بررسی و بهره‌گیری از نخستین منابع مربوط به زندگانی آن حضرت و با نگاهی جامع‌تر، سطح مطالعات مربوط به ‌تاریخ زندگانی آن حضرت را ارتقاء و زمینه دستیابی طلاب و دانشجویان را به متنی جامع و مختصر در شرح حال زندگانی رسول خدا (ص) فراهم کند.

مشخصات این کتاب و همچنین فایل ۳۰ صفحه ابتدایی کتاب در سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس www.rihu.ac.ir قابل دسترس می باشد.

کلید واژه ها: تاریخ اسلام گروه تاریخ اسلام سیره رسول خدا(ص) نخستین منابع مربوط به زندگانی رسول خدا(ص) حضرت محمد مصطفی(ص) حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین حسینیان مقدم دکتر منصور داداش‌نژاد مرکز تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه

آخرین ویرایش۲۰ آبان ۱۳۹۸

نظر شما :