انتشار هندبوک «اخلاق در اقتصاد و تأمین مالی اسلامی» با مشارکت گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و اقتصاددانان جهان اسلام

۰۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۸ کد : ۳۶۹۹۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۷۸
هندبوک «اخلاق در اقتصاد و تأمین مالی اسلامی» در انتشارات DE GRUYTER به همت اعضای هیأت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد

9783110593419.jpg

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از گروه همکاری های علمی ؛ هندبوک اخلاق در اقتصاد و تأمین مالی اسلامی (Handbook of Ethics of Islamic Economics and Finance) با مشارکت و ارائه مقاله پنج تن از اعضای هیأت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و توسط انتشارات DE GRUYTER به چاپ رسید. در این هندبوک که با مشارکت و ارائه مقالات اندیشمندان و متخصصان اقتصادی جهان اسلام منتشر شده است مقالات متعددی در حوزه مباحث اخلاقی مرتبط با اقتصاد و مالیه اسلامی به چاپ رسیده که هدف از آنها ایجاد زمینه فهم عمیق تر از مبانی اخلاقی اقتصاد و تأمین مالی از منظر اسلامی است.

از زمان بروز بحران اقتصادی غرب در سال های 2007 و 2008 میلادی در غرب مباحث مرتبط با اخلاق و تأمین مالی و ارتباط آنها با حوزه های سیاست گذاری عمومی توجه دانشگاهیان و پژوهشگران سراسر دنیا را به خود جلب نموده است و همه مکاتب اقتصادی مهم و تأثیرگذار دنیا بر این باورند که زمان آن رسیده تا مباحث اخلاقی در عرصه کسب و کار مورد توجه جدی قرار گیرد. هدف اصلی این کتاب ارائه مبانی نظری و دیدگاه های اخلاقی که در اقتصاد و تأمین مالی اسلامی تجسم عینی یافته است را به عنوان تجربه ای ارزشمند و جایگزینی برای مباحث اخلاقی موجود و غالب مرتبط با تأمین مالی در جهان به همگان معرفی نماید. در این اثر مقالات آقایان دکتر سید رضا حسینی، سید کاظم رجایی، علیرضا لشکری، مصطفی کاظمی نجف آبادی و دیگر محققان همکار آن گروه منتشر شده است.

گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از دیرپاترین نهادهای پژوهشی کشور در عرصه اقتصاد اسلامی شناخته می شود که تاکنون 32 اثر در زمینه های مرتبط با اقتصاد و تأمین مالی اسلامی منتشر نموده و این آثار به عنوان متن درسی و منابع تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها، مجامع علمی و حوزه های علمیه سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گرفته و در جشنواره ها و رویدادهای علمی مختلف به عنوان اثر برتر انتخاب شده اند.

علاقمندان جهت دسترسی به این کتاب می توانند به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه نمایند:

https://www.degruyter.com/view/product/501781?rskey=JKtwqh&result=1

آخرین ویرایش۱۷ آذر ۱۳۹۸

نظر شما :