مراسم نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری برگزار می شود

۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۳ کد : ۳۶۹۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۹۶
به پاس یک عمر خدمات علمی در راستای اعتلای دانش اقتصاد اسلامی حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری، برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به پاس یک عمر خدمات علمی در راستای اعتلای دانش اقتصاد اسلامی، مراسم نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری رئیس اسبق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  روز چهارشنبه 20 آذر سال جاری برگزار می شود.%D9%86%DA%A9%D9%88%20%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%20%D8%A2%D9%82%D8%A7%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%20.jpg

حجت الاسلام و المسلمین حسن آقا نظری فرزند علی محمد در سال 1328 در شهر شاهرود در خانواده ای مذهبی و دیندار دیده به جهان گشود. پس از تحصیلات رسمی در زادگاه خویش برای تحصیل علوم دینی و آموختن معارف ناب الهی وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر بزرگان شهیر و نامی این دیار بهره علمی برد و پس از مدت ها تلاش و تحصیل و تدریس در حوزه علمیه به درجه اجتهاد نائل آمد. ایشان در کنار تحصیلات حوزوی از تحصیلات دانشگاهی غافل نماند و در رشته اقتصاد مطالعات زیادی انجام داد به حدی که در زمینه اقتصاد از اساتید برجسته و بنام می باشد.

از آغاز شکل گیری دفتر همکاری حوزه و دانشگاه ایشان در حلقه های فکری، آموزشی و پژوهشی دفتر فعالیت داشند که ایی همکاری تا کنون ادامه دارد

در کنار تدریس دروسی مانند: مباني فقهي اقتصاد اسلامي، اقتصاد عمومي، فقه و اصول ، فقه معاملات  و غیره در مراکز حوزوی و دانشگاهی  ایشان تلاش چشمگیری در عرصه پژوهش و تدوین محتوای اسلامی در رشته اقتصاد داشتند که حاصل این تلاش طبع 10 کتاب و بیش از 50 مقاله بوده است. آثار ایشان در چند دوره موفق به کسب رتبه های برتر جشنواره های علمی کشور بوده است

استاد نظری در جهت مشاوره و راهنمایی به دانشجویان و طلاب نیز از هیچ کوششی دریغ نکرده است و مشاوره و راهنمایی های بیش از 20 پایان نامه را در مقاطع ارشد، دکتری و سطح چهار حوزه به عهده داشتند.

همکاری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی گروه اقتصاد، مدیریت گروه، سردبیری نشریه جستارهای اقتصادی ایران و یک دوره ریاست پژوهشگاه؛ همکاری با موسسه امام خمینی(ره)،همکاری با بانک مرکزی و بسیاری دیگر از مراکز علمی و اجرایی کشور در کارنامه ایشان ثبت شده است.

در حال حاضر ایشان ریاست موسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت(ع) را برعهده دارند.

در ادامه برنامه، نشست علمی با عنوان اقتصاد اسلامی، گذشته، حال و آینده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم و دکتر سید کاظم صدر برگزار می شود.

زمان برگزاری این مراسم ساعت 8 تا 10 صبح چهارشنبه 20 آذر در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در پردیسان، میدان علوم، می باشد.

 

آخرین ویرایش۱۷ آذر ۱۳۹۸

نظر شما :