کرسی علمی ترویجی

نسبت عدالت و کارایی در اقتصاد اسلامی

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۷ کد : ۳۷۰۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۳
گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کرسی علمی ترویجی «نسبت عدالت و کارایی در اقتصاد اسلامی» را برگزار می کند.
نسبت عدالت و کارایی در اقتصاد اسلامی

به گزار ش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کرسی علمی ترویجی «نسبت عدالت و کارایی در اقتصاد اسلامی» هفته اول اسفندماه برگزار می شود.

کارایی مفهومی است که در تعیین کیفیت ساماندهی جامعه برای استفاده از منابع تولیدی و توزیع مواهب، فرصت­ها و امکانات در جامعه تأثیرگذار است و یکی از راه حلهایی است که برای شناسایی سازمان اقتصادی جامعه ارائه گردیده است. در صورتی که عدالت بدیلی برای کارایی باشد و مفهوم اساسی برای ساماندهی جامعه اسلامی تلقی گردد تغییری اساسی در نحوه ارزیابی تخصیص منابع انجام شود. تعیین تکلیف نسبت کارایی و عدالت در این راستا بسیار مهم است.

دکتر علیرضا لشکری عضو هیات علمی و مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه کننده موضوع «نسبت عدالت و کارایی در اقتصاد اسلامی» است.

ناقدین این کرسی دکتر محمدتقی گیلک حکیم آبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و دکتر سید هادی عربی عضو هیئت علمی دانشگاه قم هستند. همچنین مدیریت برگزاری جلسه را دکتر سید رضا حسینی، عضو هیات علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عهده خواهد داشت.

کرسی علمی ترویجی «نسبت عدالت و کارایی در اقتصاد اسلامی» یکشنبه  4  اسفند ماه  1398  از ساعت 16  الی 17:30 در تهران، خیابان انقلاب، بین وصال و قدس، نبش کوی اسکو، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

آخرین ویرایش۳۰ بهمن ۱۳۹۸

نظر شما :