در یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی

کتاب «اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی» شایسته تقدیر شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰ کد : ۳۷۱۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۰۰
کتاب «اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی» شایسته تقدیر شد

برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی صبح دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهور معرفی و تقدیر شدند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم، برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی، صبح امروز در اختتامیه جشنواره که با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، معرفی و تقدیر شدند.

دکتر مسعود جان بزرگی و آیت الله سید محمد غروی با تالیف کتاب «اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی» از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
کتاب اصول درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی نشان می دهد که یک مشاور روان درمانگری تمامی رفتار و سلوک خود را باید براساس قواعد حرفه ای تنظیم کند. آنچه این اثر را منحصر به فرد کرده آن است که برای اولین بار یک روان شناس و مشاوره می تواند تمامی فعالیت های خود را براساس یک الگوی مذهبی- اسلامی تبیین و تنظیم کند.
گفتنی است،جشنواره بین‌المللی فارابی، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به‌صورت سالانه برگزار می‌گردد. این جشنواره با عنایت به اهداف مشخص شده برای آن در دو حوزه نظری و کاربردی، از حیث سازمانی به‌گونه‌ای تعریف شده تا از حداکثر حمایت مراکز پژوهشی- آموزشی فعال در گستره علوم انسانی برخوردار باشد. برای این منظور تجارب ارزنده جشنواره‌های بین‌المللی کشور و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ارایه شده از سوی فرهنگستان‌ها‌ و مؤسسات پژوهشی و علمی کشور مورد توجه قرار گرفت و در طراحی جشنواره به‌کار گرفته شد که در مجموع، تلاشی فراگیر و اقدامی جمعــی را برای شناسایی و تقدیر از برگزیدگان علوم انسانی و اسلامی، شکل می‌دهـد.
جشنواره بنا به تعریف در دو سطح «جوان (زیر 35 سال)» و «بزرگسال» به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می‌پردازد و از حیث قلمرو جغرافیایی دو حوزه داخل و خارج (بین الملل) را پوشش می‌دهد. در حوزه داخل کشور، تمامی آثار تولید شده توسط ایرانیان، فارغ از محل کنونی سکونت و اشتغال، مدنظر است و در حوزه خارج از کشور، تولید آثار پژوهشی توسط کسانی که دارای تابعیت ایرانی نیستند،‌ دنبال می‌شود.

آخرین ویرایش۲۸ مرداد ۱۳۹۹

نظر شما :