در بازدید شهردار منطقه ۸ قم

زمینه های همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و شهرداری پردیسان بررسی شد.

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۲ کد : ۳۷۱۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۹۴۰
شهردار پردیسان قم به اتفاق دو تن از معاونین خود از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کردند.
زمینه های همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و شهرداری پردیسان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست صمیمی هیات رئیسه و برخی مدیران میانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با شهردار منطقه 8 قم (پردیسان) و معاونین وی، ضمن مرور برخی مشکلات پژوهشگاه در منطقه، زمینه های همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و شهرداری پردیسان در راستای بهبود وضعیت علمی و فرهنگی منطقه براساس امکانات موجود در چارچوب قوانین و مقررات بررسی شد.

در این گفتگو حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن خوشامدگویی به شهردار و هیات همراه پژوهشگاه را به عنوان یک مرکز پژوهشی در سطح ملی و حتی بین المللی معرفی نمودند و یادآور شدند که تولیدات علمی این مرکز علاوه بر پوشش رشته های علوم انسانی دانشگاه های داخلی در بسیاری از کشورهای دنیا ترجمه شده و استفاده می شوند و این به عنوان ظرفیتی بزرگ در منطقه قابل توجه است.

دکتر حکیمیان با اشاره به خدمات اجتماعی پژوهشگاه که با پشتوانه علمی در چند سال اخیر دنبال شده است، مرکز مشاوره روانشناسی خانواده در پردیسان را از ظرفیت هایی عنوان کردند که با بهره گیری از اساتید تراز اول روانشناسی، می تواند برای مردم پردیسان و قم منشاء اثرات مثبت باشد.

مشارکت در تاسیس سالن مطالعه عمومی برای فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی ساکن پردیسان  و همکاری در برگزاری نمایشگاه های دائمی آثار علمی و دانشگاهی و خدمات مرتبط در محل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از پیشنهادهایی بود که از طرف رئیس پژوهشگاه ارائه شد

در ادامه دکتر مجید کافی معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری پژوهشگاه به انتقال تجربیات علمی و عملیاتی پروژه تسهیلگری منطقه امین آباد قم  به شهرداری پردیسان اشاره کرد. لازم به ذکر است این طرح به عنوان یکی از طرح های موفق در ارائه خدمات به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی،حقوقی و شهروندی است.

دکتر کافی اعلام آمادگی پژوهشگاه برای حل مسائل شهرپردیسان براساس انجام پژوهشهای علمی را یادآور شدند و به ظرفیت گروه های علمی پژوهشگاه در این زمینه اشاره کردند.

در این نشست صمیمی مهندس رمضانی شهردار پردیسان، اهتمام شهرداری برای حل مشکلات پژوهشگاه را قابل توجه خواندند و یادآور شدند که شهرداری نیز در چارچوب قوانین و مقررات حاکم از پیشنهادات مطرح شده استقبال می کند.

آخرین ویرایش۱۵ شهریور ۱۳۹۹

نظر شما :