با رویکرد کاربردی سازی دستاوردهای علوم انسانی

توسعه همکاری های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بررسی شد

۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۸ کد : ۳۷۲۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۱
جلسه مشترک مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با هدف تبادل تجربه و دانش و طراحی برنامه های عملیاتی با هدف توسعه حوزه ارتباط دستاوردهای علوم انسانی و اجتماعی با صنعت و جامعه و کاربردی نمودن این دستاوردها برگزار شد.
توسعه همکاری های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بررسی شد

به نقل از گروه همکاری های علمی؛ جلسه مشترک مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور روسا و معاونان و مدیران پژوهشکده های دو طرف به صورت مجازی و در تاریخ یکشنبه 13 مهرماه برگزار شد.

در این جلسه، دو طرف بر ضرورت تعامل و ارتباط مستمر دو پژوهشگاه با هدف تبادل تجربه و دانش و طراحی برنامه های عملیاتی با هدف توسعه حوزه ارتباط دستاوردهای علوم انسانی و اجتماعی با صنعت و جامعه و کاربردی نمودن این دستاوردها تأکید کردند.

در این دیدار، حجه الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ابراز داشتند: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در راستای کاربردی سازی دستاوردهای پژوهشی علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه، تاکنون یک واحد فناور با موضوعات مربوط به درمان اعتیاد و حل مسئله طلاق در استان هرمزگان و یک دفتر تسهیل گری با رویکرد آسیب های اجتماعی مربوط به حاشیه نشینی استان قم و همچنین  واحد فناور «سلامت نوید نیایش» در مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری قم ناظر به طرح درمان بیماران سرطانی با رویکردهای معنوی را راه اندازی نموده و در حال فعالیت هستند.

دکتر حکیمیان یادآور شدند: دو نفر از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه نیز در حال گذراندن فرصت های مطالعاتی خود با هدف رفع نیازهای کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت آموزش و پرورش در حوزه های آموزشی و پژوهشی می باشند. ضمن آنکه بسیاری از آثار علمی تولید شده در این مرکز با رهیافت اسلامی به مسائل علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد پاسخگویی به نیازها و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تدوین شده اند و ظرفیت کاربردی سازی این دستاوردها در سازمان ها و دستگاه های اجرایی و علمی پژوهشی کشور وجود دارد و این پژوهشگاه در نظر دارد تا با طراحی برنامه های کوتاه مدت نسبت به توسعه این حوزه اقدام نماید.
در ادامه این نشست دکتر حسینعلی قبادی ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن تمجید از فعالیت های انجام شده، بهره گیری از ظرفیت های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای ارائه آموزش های تخصصی و انتقال دانش و تجربه در این زمینه به اساتید و پژوهشگران پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را ضروری دانستند و مقرر شد جلسات تخصصی بیشتری میان دو طرف برگزار شود و دو طرف ضمن هم افزایی بیشتر همکاری های خود را در محورهای آموزشی و پژوهشی توسعه و ارتقاء دهند.

 

 

آخرین ویرایش۱۶ مهر ۱۳۹۹

نظر شما :