به زودی منتشر می شود

کار تالیف کتاب حقوق اساسی ۳ به اتمام رسید

کتاب حقوق اساسی ۳(حقوق بشر، حقوق شهروندی، مردم سالاری) اثر حجج الاسلام آقایان دکتر حسین جوان آراسته و دکتر محسن ملک افضلی به زودی منتشر می شود.
۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۳ کد : ۳۷۲۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۴۰
کار تالیف کتاب حقوق اساسی ۳ به اتمام رسید

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،حقوق اساسی، مهمترین شاخه از شاخه‌های حقوق عمومی است و با بهره‌گیری از منابعی چون قانون اساسی که عالیترین سند سیاسی و حقوقی هر کشور است به بررسی ماهیت حاکمیت، نوع حکومت، تشکیلات و صلاحیتهای قوای سه گانه و نهادهای دیگر حکومت، صلاحیت مقامهای دولت و نیز حقوق و آزادیهای بنیادین ملت، می پردازد. پس از بازنگری دروس دوره کارشناسی حقوق، همه مباحث حقوق اساسی در سه درس حقوق اساسی 1 و 2 و 3 توزیع شد. مباحث درس حقوق اساسی3، ذیل عنوان کلی «مردم و حکومت»، در سه محور حقوق بشر (مبانی و مصادیق)، حقوق شهروندی (مبانی و مصادیق) و مردم‌سالاری (ساز و کارهای اعمال حاکمیت) سازماندهی شده است و مطابق سرفصل‌های مصوب، همه این مباحث از دو منظر اسناد بین المللی حقوق بشر و حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، بررسی می‌شود. 
اثر حاضر، تلاش کرده است تا بخشی از زیربنایی‌ترین مباحث حقوقی را در قالب متنی آموزشی– پژوهشی، در اختیار جامعه حقوقی و بویژه دانشجویان گرامی حقوق قراردهد.
 

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۳۹۹

نظر شما :