رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

دولت می تواند از طریق انفال هزینه های بهداشت عمومی را تامین کند

رئیس کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اجتماعی با بیان اینکه اسلام راهکارهای خوبی برای مدیریت بلایای طبیعی و انسانی دارد گفت: دولت باید زیرساخت های بهداشت عمومی را از طریق درآمدهای انفال تامین کند.
۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۱ کد : ۳۷۲۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸۸
کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اجتماعی با رعایت سلامت همگانی، در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه سال جاری در قالب ۳ پنل و ۶ سخنرانی جداگانه برگزار می شود و در این کنفرانس اساتید برجسته در حوزه فقه و حقوق به سخنرانی و ارایه نظرات خود پرداخته اند.
دولت می تواند از طریق انفال هزینه های بهداشت عمومی را تامین کند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان در مراسم افتتاحیه  کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی گفت: فقها و علمای گذشته ما با تلاش و آثار ارزشمند خود با بهره مندی از فقه اجتماعی سوالات و نیازهای مردم در حوزه های مختلف را به خوبی پاسخ داده اند.
وی با اشاره به سوالات و نگرانی های مختلف جهان امروز در خصوص بحران ها و تبعات بیماری کرونا گفت: در شرایط کنونی مردم سوالات زیادی در خصوص وظایف و تکلیف خود و مسئولان دارند و در این زمینه باید شبهات و درخواست های آنها را پاسخ گفت.
حجت الاسلام حکیمیان با تاکید براینکه مردم و دولت در قبال بحران کرونا مسئول هستند افزود: اسلام به مردم داری، همدلی و نوع دوستی توجه به افراد بحران زده توجه ویژه دارد.
رئیس کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اجتماعی با بیان اینکه فقه و حقوق اسلامی برای حل بحران های بزرگ اجتماعی طرح و برنامه دارد گفت: کرونا یک بحران اجتماعی در بعد جهانی است و باید با بهره گیری از ظرفیت های فقهی و حقوقی اسلام برای این بحران چاره سازی کرد.
وی با اشاره به یکی از آثار حضرت امام خمینی(ره) در خصوص کاربردها و مزایای حکم انفال در فقه اسلامی گفت: امام راحل در کتاب بیع خود به وظیفه دولت اسلامی با استفاده از موضوع انفال اشاره دارد و تاکید می فرمایند که حکومت اسلامی وظیفه دارد که برای تکمیل و توسعه زیرساخت های عمومی کشور از درآمدهای انفال استفاده نماید.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی برای بهره مندی عموم جامعه از مقوله انفال باید برنامه ریزی کنند گفت: دولت اسلامی می تواند با مدیریت درآمدهایی مانند انفال و خمس زمینه بهداشت عمومی فراگیر و عادلانه را فراهم کند.
علاقه مندان می توانند براساس راهنمای زیر وارد کنفرانس مجازی شوند:
   1- ابتدا وارد این لینک شوید:    https://conf.rihu.ac.ir/cclmr
    2- گزینه Guest را انتخاب کنید.
    3- نام  و نام خانوادگی خود را در باکس Name وارد نموده و دکمه Enter Room را بزنید
    4- سپس 2 گزینه جهت انتخاب برای شما نشان داده خواهد شد که با انتخاب گزینه Open in browser  وارد کنفرانس خواهید شد.
در صورت نیاز می توانید از طریق پیام (chat) با پشتیبان یا مدیر اتاق درخواست خود را طرح نمائید.
در صورت نیاز به راهنمایی یا بروز مشکل با تلفن 02532111204 یا شماره موبایل 09904695880 تماس بگیرید.
 

آخرین ویرایش۲۷ آبان ۱۳۹۹

نظر شما :