رئیس حوزه های علمیه کشور:

درخت تناور فقه اسلامی می تواند همه شاخه های علوم را زیر سایه خود ببرد

رئیس حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه باید در بازسازی و تحول علوم انسانی نقش اساسی ایفا کند گفت: فقه و فلسفه اسلامی می تواند نیازهای روز جامعه را پاسخگو باشد.
۲۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۹ کد : ۳۷۳۰۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۳۷
آیت الله علی رضا اعرافی، عضو فقهای شورای نگهبان و از زعمای برجسته و موثر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال های اخیر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با نشست همکاری علمی حوزه و دانشگاه در راستای بازسازی و تحول علوم انسانی که با هدف تبیین و بررسی دستاوردهای پژوهشی دهه اخیر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و همزمان با شهادت آیت الله مفتح و گرامیداشت روز وحدت و دانشگاه برگزار شد الزامات و تکالیف زعما، اساتید و طلاب حوزوی را در زمینه پیوند حوزه و دانشگاه تبیین و بررسی کرد.
درخت تناور فقه اسلامی می تواند همه شاخه های علوم را زیر سایه خود ببرد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، این استاد عالی حوزه علمیه با تبیین وظایف و الزامات 6 گانه حوزه های علمیه در بازسازی و تحول علوم انسانی با رویکرد اسلامی سازی گفت: حوزه علمیه درصدد طراحی و تعریف و تبیین صدها رشته برای ورود اندیشه های ناب اسلامی در عرصه علم و اندیشه کشور است.
وی با اشاره به توسعه مرزهای علوم عقلی و فلسفی اسلامی و لزوم توسعه و تعمیق فقه اسلامی گفت: فقه امروز ما باید بتواند نیازهای روز جامعه در اقتصاد، اخلاق، سیاست، خانواده و... پاسخگو باشد.
این پژوهشگر برجسته علوم اسلامی به وجود حداقل 50 باب و کتاب فقهی در تاریخ تمدن اسلامی یاد کرد و گفت: ما باید با تمسک به این مواریث عظیم اسلامی باب های جدید و نوآورانه براساس نیازهای جاری جامعه طراحی و تولید کنیم.
آیت الله اعرافی با اشاره به نقش برجسته و حیاتی و مهم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در اسلامی سازی دانشگاه ها گفت: سرآمدان حوزه و دانشگاه باید با شجاعت علمی و روحیه انقلابی سند تحول علوم انسانی را تبیین و تدوین کنند.
 

 

آخرین ویرایش۲۷ آذر ۱۳۹۹

نظر شما :