با امضای روسای دو مرکز علمی

تفاهم نامه همکاری علمی بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه سمنان منعقد شد.

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۳۷۳۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۸
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه سمنان در زمینه انجام طرح های پژوهشی با رویکردهای اسلامی همکاری می نمایند.
تفاهم نامه همکاری علمی بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه سمنان منعقد شد.

به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی؛ تفاهم نامه همکاری های علمی میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه سمنان به امضای روسای دو طرف رسید.

این تفاهم با تأکید بر استفاده مؤثر و نظام‌مند از یافته‌های پژوهشی با رویکرد اسلامی در رشته‌های مختلف علوم انسانی، توسعه همکاری های پژوهشگاه و دانشگاه در معرفی و استفاده هدفمند و مطلوب از متون تولید شده در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی را در برنامه های پژوهشی و آموزشی جاری، در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث اسلامی شدن دانشگاه ها و متون درسی در اولویت قرار داده است

براساس این تفاهم نامه مقرر شده است تا پژوهشگاه و دانشگاه در نخستین گام، طرح پژوهشی با موضوع «مطالعه تحلیلی- تطبیقی احاله در حقوق موضوعه، حقوق ایران و فقه و حقوق اسلامی» را به صورت مشترک به اجرا بگذارند. این طرح پژوهشی توسط حجه الاسلام والمسلمین مصطفی دانش پژوه؛ دانشیار گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه پیشنهاد شده و با مشارکت دانشکده علوم انسانی آن دانشگاه محقق خواهد شد.
همچنین ارتقاء همکاری ها در حوزه تولید محتوا، نشر مشترک آثار، اجرای برنامه های پژوهشی، آموزشی و بین المللی مشترک و تبادل دانش و تجربه و استفاده از ظرفیت اساتید و اندیشمندان دو مرکز در انجام فعالیت های علمی و مشاوره ای نیز از دیگر اولویت های این سند همکاری است.

 

کلید واژه ها: تفاهم نامه دانشگاه سمنان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

آخرین ویرایش۰۱ بهمن ۱۳۹۹

نظر شما :