استاد دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا در نشست علمی عنوان کرد:

آنچه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انجام شده است بسیار نزدیک به چیزی است که در دانشگاه ها و کلینیک های پیشرفته آمریکایی انجام می شود

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۳ کد : ۳۷۳۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۵۳
آنچه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انجام شده است بسیار نزدیک به چیزی است که در دانشگاه ها و کلینیک های پیشرفته آمریکایی انجام می شود

به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی پژوهشگاه؛ نشست علمی مشترک میان اعضای هیأت علمی گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پروفسور هارولد کوئینگ روان شناس و پزشک، پژوهشگر و استاد دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا، روز دوشنبه 20 بهمن ماه در سالن جلسات پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، آیت الله غروی رئیس پژوهشکده علوم رفتاری و مدیر گروه روان شناسی پژوهشگاه ضمن تشریح تاریخچه فعالیت های حوزه روان شناسی اسلامی در پژوهشگاه، بر مزیت های این حوزه از علم از جمله حوزه مطالعات خانواده و مشاوره اشاره کرد و همکاری با اندیشمندان بین المللی در این عرصه را به منظور تبادل دانش و تجربه و توسعه مأموریت و رسالت پژوهشگاه ضروری دانست.

در ادامه، سایر اعضای گروه دکتر آذربایجانی، دکتر جان بزرگی و دکتر سالاری فر هر یک گزارشی از فعالیت ها و پروژه های حوزه مطالعاتی خود ارائه نمودند.
پروفسور هارولد کوئینگ ضمن ابراز شگفتی و اشتیاق خود از آشنایی با این فعالیت های ارزشمند تصریح کرد که آنچه در پژوهشگاه در حوزه روان شناسی اسلامی انجام شده است بسیار نزدیک به چیزی است که در آمریکا و در دانشگاه ها و کلینیک های پیشرفته آمریکایی انجام می شود

استاد دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا ابراز داشت که استفاده از آموزه های ادیان علی الخصوص اسلام یکی از اولویت های متخصصان روان شناسی در آمریکا در توسعه تکنیک ها و مهارت های این رشته در درمان بیماران است، اما بستر کافی برای کاربرد آنها در موارد کلینیکال در آنجا وجود ندارد و وجود یک مرکز مشاوره و کلینیک برای اجرای ایده ها و نوآوری های روان شناسی اسلامی در پژوهشگاه را از مزیت های این فعالیت برشمرد.

پروفسور کوئینگ حوزه مطالعات خانواده و فرزندپروری را از دیگر مزیت های گروه روان شناسی پژوهشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد تا روزی دستاوردهای روان شناسان پژوهشگاه به زبان انگلیسی برای متخصصان آمریکایی قابل استفاده باشد.
در پایان، ایشان دعوت پژوهشگاه برای عضویت در هیأت تحریریه نشریه اسلام و روان شناسی را پذیرفته و مقرر شد تا در گام نخست همکاری ها، در زمینه تدوین فصلی از کتابی با عنوان روان شناسی و دین با  دکتر جان بزرگی و دکتر آذربایجانی همکاری نمایند. همچنین مقرر شد نشست های تخصصی مشترک با حضور پروفسور کوئینگ در ماه های آتی توسط گروه روان شناسی برنامه ریزی و تداوم یابد.

 

آخرین ویرایش۲۱ بهمن ۱۳۹۹

نظر شما :