تازه های نشر

واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ فلسفه، تضادها و چالش‌ها، روانه بازار نشر شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۲ کد : ۳۷۳۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۸۰
واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ فلسفه، تضادها و چالش‌ها، روانه بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ فلسفه، تضادها و چالش‌ها» در 295 صفحه در زمستان 99 به قلم مجید صابری فتحی, علیرضا رسولی, محمود سعیدی رضوانی, محسن اصغری نکاح، نگاشته شده است. این کتاب در گروه علوم تربیتی و توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد نشر یافته است.

با توجه به اهمیت «تربیت» در جامعه، دولت‌ها خود را متولی آن می‌دانند. در سند آموزش توسعۀ پایدار(2030) اختیارِ تربیت به یونسکو (بخوانید غرب) داده شده است. بنابراین، در این کتاب برای واکاوی مفید یا مضر بودن آن پاسخ علمی به پرسش‌های زیر داده خواهد شد: سند 2030 چیست؟ اهداف آن چیست؟ محتوای آن چیست؟ تأثیرات تربیتی آن چگونه است؟ آیا این سند با فرهنگ ایرانی سازگار است؟ آیا پذیرش آن با قوانین کشور در توافق است؟ آیا این سند می‌تواند برای کشور مشکل امنیتی درست کند؟ چگونه برخی دولت‌ها یا برخی از نخبگان این‌گونه اسناد را تجویز می‌کنند؟ چگونه این‌چنین اسنادی می‌توانند در جامعه مقبولیت پیدا کنند؟ آیا سند 2030 در بین غربی‌ها مقبولیت دارد؟
علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

آخرین ویرایش۲۹ بهمن ۱۳۹۹

نظر شما :