چهار کتاب در زمینه اقتصاد به چاپ می رسد

۰۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۹ کد : ۳۷۵۲۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۳۳
مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: چهار کتاب در زمینه اقتصاد اسلامی، فقه اسلامی و کتب درسی طی سالجاری به چاپ می رسد.
چهار کتاب در زمینه اقتصاد به چاپ می رسد

علیرضا لشگری در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: طرح های درون سازمانی گروه اقتصاد، توسط محققان و اساتید پژوهشگاه انجام می گیرد و هزینه آن را پژوهشگاه می پردازد و گاهی پژوهشگر، بیرونی است اما پژوهشگاه قرارداد با وی منعقد می کند.
وی ادامه داد: در طرح برون سازمانی قرارداد توسط پژوهشگاه با دستگاه های دیگر منعقد می شود‌.
مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، طرح های درون سازمانی را سه نوع دانست و افزود: طرح بنیادی درون سازمانی، تدوین سرفصل های درسی مصوب و  سایر طرح های درون سازمانی بوده است.
وی بیان کرد: طرح های برون سازمانی نیز شامل طرح های بنیادی برون سازمانی، تدوین سرفصل های درسی مصوب و  سایر طرح های برون سازمانی می شود.
لشگری گفت: طرح های پژوهشی گروه اقتصاد مربوط به حل مسائل نظام، متون درسی و مطالعات بنیادی است.
وی ادامه داد: برخی از طرح ها مربوط به دستگاه هایی است که به حل مسائل اقتصادی می پردازد و برخی نیز مربوط به متون دانشگاهی است.
مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: تعداد تفاهم نامه های قابل عملیاتی شدن در قالب نشست شامل ۲ طرح پژوهشی بوده است، همچنین تعداد مقالات قابل انتشار در نشریات علمی-پژوهشی داخلی چهار عنوان بوده است.
وی گفت: تعداد مقالات قابل انتشار در دانشنامه ها سه فقره، تعداد مقالات علمی_تخصصی یک فقره، تعداد کرسی نظریه پردازی یک فقره و تعداد کرسی ترویجی سه فقره بوده است.
لشگری عنوان کرد: از اقدامات بین المللی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می توان به مشارکت در تهیه هندبوک که چاپ کشور آلمان و به زبان انگلیسی است، اشاره کرد.
وی با اشاره به اجرای یک فقره طرح نیازسنجی افزود: هر گروهی در پژوهشگاه مسائل و نیازهای خود را تعریف می کند و بر اساس آن اقدامات خود را انجام می دهد.
وی بیان کرد: در تلاشیم که در طول سال حداقل ۱۰ طرح پژوهشی داشته باشیم.
مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: طی سالجاری چهار کتاب در زمینه اقتصاد اسلامی، فقه اسلامی و دیگری مربوط به کتب درسی به چاپ می رسد.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اقتصاد فقه اسلامی پژوهشگر طرح های درون سازمانی طرح پژوهشی هندبوک

آخرین ویرایش۰۶ شهریور ۱۴۰۰

نظر شما :