مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت:

چاپ سه کتاب در حوزه جامعه شناسی طی سالجاری

۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۰ کد : ۳۷۵۵۵ اخبار
تعداد بازدید:۸۹۲
مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به انتشار سه جلد کتاب در حوزه جامعه شناسی طی سالجاری افزود: کتاب دین، کج روی و کنترل اجتماعی که ترجمه می باشد، آماده چاپ است.
چاپ سه کتاب در حوزه جامعه شناسی طی سالجاری

حفیظ الله فولادی در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: شورای علمی گروه جامعه شناسی که متشکل از اعضای هیئت علمی گروه جامعه شناسی و پنج نفر از اساتید خارج از پژوهشگاه هستند، به بررسی طرح هایی که به گروه پیشنهاد می شود در خصوص پروژه های تحقیقی و علمی در حوزه های اسلام و علوم اجتماعی به تعبیری اسلامی سازی منابع انسانی علوم اسلامی و منابع جامعه شناختی علوم انسانی و طرح های بنیادین در حوزه قوانین اجتماعی با تشکیل شورای علمی و انعقاد قرارداد با طراحان می پردازند.
وی با اشاره به انتشار سه جلد کتاب در حوزه جامعه شناسی طی سالجاری افزود: کتاب دین، کج روی و کنترل اجتماعی که ترجمه می باشد، آماده چاپ است.
وی ادامه داد: کتاب تغییرات اجتماعی از دیدگاه شهید مطهری کتابی مشترک میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و بنیاد شهید مطهری است که به زودی منتشر خواهد شد.
مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چهار دانشجوی دکتری رشته جامعه شناسی در مرحله دفاع از پایان نامه هستند، افزود: طی سال گذشته چهار دانشجو در مقطع دکتری جامعه شناسی پذیرش شدند، همچنین گروه پیشنهاد پذیرش دانشجوی مقطع دکتری برای خواهران را طی سالجاری داشت که آزمون در شهریور ماه برگزار شد.
وی بیان کرد: در حال رایزنی، شناسایی و عقد قرارداد با اساتید شاخص حوزه جامعه شناسی هستیم که طرح های آن ها تصویب شده و به نگارش طرح های پیشنهادی اقدام خواهند کرد.
وی گفت: اعضای هیئت علمی به موجب تکلیف سازمانی ملزم هستند در قالب کرسی علمی-ترویجی موضوعات خود را ارائه دهند بدین صورت که ابتدا نشست تخصصی برگزار می شود، سپس زمانیکه مطالعه بیشتری در خصوص بحث علمی صورت پذیرفت، به کرسی علمی-ترویجی منجر می شود که ۲ ناقد مسلط به تحقیق مورد نظر، نظریه را نقادی می کنند و بعد از رفع ایرادات و پخته شدن محتوا، در قالب کرسی نظریه پردازی، اعضای هیئت علمی به ارائه مطالب می پردازند.
وی عنوان کرد: در گروه جامعه شناسی در حوزه‌های مربوط به مباحث خانواده، عفاف و حجاب، آسیب شناسی اجتماعی و فائق آمدن به انحرافاتی که در سطح جامعه است، در قالب مقالات پژوهشی به صورت حوزه ای و بخشی فعالیت می شود.
فولادی ادامه داد: همچنین در زمینه جامعه شناسی معرفت و معرفت شناسی و فلسفه علم فعالیت می شود.
وی اضافه کرد: دکتر داوری یکی از اعضای هیئت علمی گروه جامعه شناسی در حوزه اجتماعی ورود یافته و با همکاری وزارت کشور در استان هرمزگان در زمینه اعتیاد، طلاق و آسیب های اجتماعی فعالیت می کند و اکنون در محله امین آباد قم نیز با استقرار تیمی متخصص در قالب دفتر تسهیلگری در حال فعالیت هستند.

کد تحریریه : ۱۱۱

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه جامعه شناسی اعتیاد کرسی نظریه پردازی حفیظ الله فولادی کتاب مقالات پژوهشی هیئت علمی حوزه حوزه دانشگاه

آخرین ویرایش۱۹ مهر ۱۴۰۰

نظر شما :