تازه های نشر

کتاب الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی، منتشر شد

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۷۵۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۵
کتاب الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی، منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با مشارکت دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

در چکیده این کتاب آمده است:

تمایل به زندگی خوب و باسعادت جزء مسائل رایج انسان است. چگونگی حرکت به‌سوی زندگی خوب تحت تأثیر ابعاد مختلف روانی انسان است. این حرکت می‌تواند تحت تأثیر شناخت‌ها، عواطف، نیازها، انگیزه‌ها و رغبت‌ها باشد. تنظیم رغبت یکی از توانمندی‌های انسان است که می‌تواند در دستیابی به اهداف، تنظیم نیروی درونی، تجربه حال خوب و دستیابی به سعادت دائمی مؤثر باشد. تنظیم رغبت در روان‌شناسی به‌طورمعمول ذیل موضوع انگیزش و هیجان و در مباحث دینی ذیل موضوع زهد جای می‌گیرد. کارکرد زهد تنظیم رغبت است. زهد، رغبت‌های اینجا و اکنونی اهل ایمان را با اهداف غایی که سعادت واقعی انسان در آن است، تنظیم می‌کند. این کتاب به مفهوم زهد در سه سطح مفهوم‌سازی، ساخت پرسشنامه و طراحی پروتکل درمانی می‌پردازد تا از این رهگذر گامی در جهت ایجاد گفتمان مشترک دین و روان‌شناسی بردارد.

کتاب «الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی» تألیف حمزه عبدی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در 143 صفحه به نگارش درآمده است و در سال 1400 با مشارکت دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

 

 

 

کلید واژه ها: رغبت تنظیم رغبت تنظیم زهد مفهوم زهد کتاب دانشگاه پژوهشگاه حوزه دانشگاه

آخرین ویرایش۰۸ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :