همکاری های بین المللی:

مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انتشارات De Gruyter در تدوین و انتشار دو هندبوک (دستنامه) در حوزه های اقتصاد و علوم سیاسی

۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۳۷۵۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۵۳
مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انتشارات De Gruyter در تدوین و انتشار دو هندبوک (دستنامه) در حوزه های اقتصاد و علوم سیاسی

به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی؛ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انتشارات De Gruyter در تدوین و انتشار دو هندبوک (دستنامه) در حوزه های اقتصاد و علوم سیاسی به زبان انگلیسی با یکدیگر مشارکت می نمایند.

این هندبوک ها با عناوین 1) «مبانی و روش¬شناسی اقتصاد اسلامی با تأکید بر رویکرد شهید صدر» و 2) «حکمرانی در قرآن» با محوریت گروه های اقتصاد و علوم سیاسی پژوهشگاه تدوین و توسط انتشارات De Gruyter منتشر خواهند شد.

گفتنی است پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در راستای توسعه همکاری های علمی با ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور روز چهارشنبه 12 آبان سال جاری میزبان سه نفر از اقتصاددانان برجسته ایرانی مقیم آمریکا: دکتر عباس میرآخور، دکتر سید کاظم صدر و دکتر حسین عسکری بود. برگزاری نشست علمی بین المللی «پارادایم سیاست های اقتصادی جدید اقتصاد اسلامی» با سخنرانی پروفسور عباس میرآخور، نخستین دارنده کرسی مرکز بین-المللی آموزش تأمین مالی اسلامی (INCEIF) و صاحب تألیفات متعدد و تأثیرگذار در حوزه اقتصاد اسلامی از جمله برنامه های این بازدید بود. ضمن آنکه، در جلسه ای که با حضور ریاست پژوهشگاه و اساتید فوق الذکر برگزار شد، دو طرف در زمینه توسعه همکاری های علمی به منظور ایجاد زمینه های انتقال دانش و تجارب اندیشمندان ایرانی و مسلمان در عرصه اقتصاد اسلامی در سطح بین المللی گفتگو و رایزنی نمودند و در پایان، مقرر شد تا انتشار دو هندبوک و تدارک برگزاری همایشی بین المللی با حضور صاحبنظران بین المللی در اولویت همکاری ها قرار گیرد.
شایان ذکر است پژوهشگاه و انتشارات De Gruyter در سال گذشته، در زمینه انتشار هندبوک «اخلاق در اقتصاد و تأمین مالی اسلامی» به زبان انگلیسی نیز همکاری و مشارکت نموده و مقالات پنج نفر از اعضای گروه اقتصاد پژوهشگاه در آن هندبوک منتشر شد.

 

کلید واژه ها: همکاری علمی بین المللی

آخرین ویرایش۱۴ آذر ۱۴۰۰

نظر شما :