تازه های نشر

کتاب استشهاد‌نامه‌های ایران دوره اسلامی منتشر شد

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۳ کد : ۳۷۵۸۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۷۱
کتاب «استشهاد‌نامه‌های ایران دوره اسلامی جلد اول (رهیافت‌ها و رویکردها‌ی نظری)» به قلم دکتر حسن زندیه و مریم بلندی منتشر شد.
کتاب استشهاد‌نامه‌های ایران دوره اسلامی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «استشهاد‌نامه‌های ایران دوره اسلامی جلد اول (رهیافت‌ها و رویکردها‌ی نظری)» ( Affidavits in islamic iran ) در 133صفحه، پائیز 1400 به قلم دکتر حسن زندیه و مریم بلندی نگاشته شده است. این کتاب با مشارکت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است.

در چکیده این کتاب آمده است:

اسناد شرعی بخشی از اسناد هستند که به علت اصالت، اعتبار و قرابت با زمان رویداد و اشتمال بر مضامین، مفاهیم و رویدادهای اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و ... از منابع تاریخی قابل اعتنا و رجوع محسوب می‌شوند. استشهادنامه‌ها نیز یکی از انواع اسناد شرعی می‌باشند که اگر به گونه‌ای علمی و با کمک دانش و فن سندشناسی مورد بررسی قرار گیرند، می‌توانند بسیاری از مسائل و نکات مبهم تاریخی را تبیین نمایند.
کتاب حاضر، به شیوه‌ای علمی، به بررسی تاریخی و فقهی و نیز ساختار سندشناسی استشهادنامه پرداخته است؛ زیرا کار سندشناسی، تبیین توسعه مطالعات تاریخی اسناد، به اضافه ساختارشناسی آنها است. بدین ترتیب، در این کتاب، جایگاه فقهی و کاربردی شهادت و استشهادنامه  در دوره‌های مختلف تاریخی با عنایت به پراکندگی جغرافیایی ایران، طبق موازین علمی بررسی شده است.


علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

کلید واژه ها: استشهادنامه تاریخ اسلام اسناد شرعی کتاب دانلود رایگان پی‌دی‌اف(pdf) کتاب، ۳۰ ص اول دانلود رایگان کتاب

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :