عزم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جهاد دانشگاهی استان قم در تبیین و حل مسائل جدید جامعه با بهره مندی از رویکردهای علوم انسانی اسلامی

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۷ کد : ۳۷۶۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۹۸۶
عزم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جهاد دانشگاهی استان قم در تبیین و حل مسائل جدید جامعه با بهره مندی از رویکردهای علوم انسانی اسلامی

به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی؛ دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، در دیدار با حجه الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان، ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با دستاوردهای علمی پژوهشگاه و تأکید بر تنوع و جدید بودن فعالیت ها و برنامه ها، ارائه رویکردهای علوم انسانی اسلامی به مسائل جدید جامعه با بهره مندی از ظرفیت های علمی و دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه را بسیار ضروری برشمردند و از اهتمام جهاد دانشگاهی برای معرفی فعالیت های علمی پژوهشگاه به واحدهای زیرمجموعه خود خبر دادند.

در این دیدار، که چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ماه با حضور معاونان و مسئولان پژوهشگاه و جهاد برگزار شد، ریاست پژوهشگاه توجه به ظرفیت های گسترده فقه اسلامی برای پاسخگویی به مسائل جدید را در رفع نیازهای کشور راهگشا دانستند و برای همکاری با جهاد دانشگاهی استان قم در انجام مأموریت ها و تحقق اهداف خود در قالب فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی و برگزاری نشست های تخصصی با هدف گفتگو و تبیین و ترویج دیدگاه های جدید فقهی و اسلامی در موضوعات مورد نیاز جهاد اعلام آمادگی نمودند.
آسیب های اجتماعی و ضرورت شناسایی و ارائه راه حل برای مواجهه با آنها از دغدغه های مشترک طرفین در این دیدار بود و دو طرف ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این زمینه، طراحی و اجرای برنامه های علمی و پژوهشی مشترک در موضوع آسیب های اجتماعی را از اولویت های مهم همکاری های پژوهشگاه و جهاد ذکر کردند.
در این دیدار، سند تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشگاه و جهاد دانشگاهی استان قم به امضای روسای پژوهشگاه و جهاد رسیده و مبادله شد. هم افزایی در موضوعات آموزشی، پژوهشی و بهره مندی متقابل از خدمات فرهنگی، مشاوره و امکانات و تجهیزات برای افزایش اثرگذاری فعالیت های علمی از محورهای اصلی این سند همکاری ذکر شده است.
در پایان این دیدار، ریاست جهاد دانشگاهی استان قم و هیأت همراه از نمایشگاه آثار و سایر بخش های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید نمودند.

کلید واژه ها: پژوهشگاه جهاد دانشگاهی استان قم جهاد دانشگاهی استان علمی همکاری فعالیت پژوهشگاه حوزه دانشگاه

آخرین ویرایش۳۰ بهمن ۱۴۰۰

نظر شما :