نمایه سازی نشریات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایگاه بین المللی SIS

۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۶ کد : ۳۷۶۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۰
نشریات پژوهشگاه موفق به کسب نمایهScientific Indexing Services (SIS) شدند.
نمایه سازی نشریات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایگاه بین المللی SIS

به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هر شش عنوان نشریات پژوهشگاه موفق به کسب نمایهScientific Indexing Services (SIS) شدند.

این نمایه که توسط 70 نفر از دانشمندان و شخصیت های علمی بین المللی تأسیس و راه اندازی شده است، به صورت اختصاصی ضریب تأثیر کیفیت اطلاعات علمی نشریه و نقش آن نشریه در بالا بردن ضریب استنادات علمی در رشته تخصصی مرتبط با فعالیت نشریه را ارزیابی و ارائه می کند.

با دریافت این نمایه، تعداد نمایه های عمومی و تخصصی نشریات پژوهشگاه از ابتدای پروژه بین المللی سازی نشریات به عدد 49 رسیده است.

هدف نهایی از این پروژه، ورود نشریات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به پایگاه های معتبر علم سنجی و SCOPUS و WOS و ارتقاء نقش نشریات پژوهشگاه در تولید جهانی علم و افزایش ضریب تأثیر آنها در رشته های تخصصی، ترویج داده های علمی علوم انسانی اسلامی و گسترش سطح دسترسی به این داده ها در مقیاس بین المللی و رفع نیازهای علمی مخاطبان خارجی است.

گفتنی است فرایند تخصصی استانداردسازی و نمایه سازی نشریات پژوهشگاه در پایگاه SCOPUS نیز در دست اقدام بوده و تاکنون درخواست نمایه سازی نشریه «روش شناسی علوم انسانی» به آن پایگاه ارائه شده و در مرحله انتظار جهت داوری و ارزیابی قرار دارد و در خصوص سایر نشریات نیز این اقدمات پس از طی نمودن دوره سه ماهه آماده سازی انجام خواهد شد.
پایگاه SIS از طریق آدرس https://www.sindexs.org  قابل بهره برداری است.

 

کلید واژه ها: نمایه نشریات نشریات پژوهشگاه علمی پژوهشگاه نشریه

آخرین ویرایش۰۸ اسفند ۱۴۰۰

نظر شما :