تازه های نشر

کتاب تابعیت اعضای خانواده در حقوق ایران منتشر شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۲ کد : ۳۷۷۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۷۷
کتاب تابعیت اعضای خانواده در حقوق ایران منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «تابعیت اعضای خانواده در حقوق ایران» در 250 صفحه که به قلم مصطفی دانش پژوه دانشیار گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نگاشته شده است، روانه بازار نشر شد.

یکی از دروس اختیاری مصوب برای کارشناسی ارشد حقوق خانواده، درسی یک واحدی با عنوان «تابعیت اعضای خانواده» است که تابعیت را از منظر عضویت فرد در خانواده موضوع بحث قرار می‌دهد. کتاب حاضر که به منظور ارائه متن درسی مذکور فراهم آمده است، با رویکرد خانواده محور نگارش یافته و به همین دلیل، طبیعی است که فصل‌بندی و چینش مباحث آن با کتاب‌های متداول تا اندازه‌ای متفاوت باشد تا بتواند مسئولیت خود را به انجام رساند و تابعیت ایرانی فرد را، از موضع و پایگاه خانوادگی او مورد مطالعه قرار دهد. از این رو پس از اشاره به مفهوم خانواده و کلیات تابعیت (بخش اول)، برخورداری یا نابرخورداری هر یک از اعضای خانواده را به تفکیک و هر کدام را در دو قسمت (هم مستقل از عضویت در خانواده و هم به عنوان عضوی از خانواده) تبیین می‌کند.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

کلید واژه ها: کتاب دانشگاهی تازه های نشر تابعیت اعضای خانواده حقوق ایران کارشناسی ارشد حقوق خانواده

آخرین ویرایش۲۱ فروردین ۱۴۰۱

نظر شما :