امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه باقرالعلوم(ع) و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۹ کد : ۳۷۷۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۹۸۷
با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و نشست با ریاست و معاونان این دانشگاه، تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و بین المللی به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه باقرالعلوم(ع) و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و نشست با ریاست و معاونان این دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی به امضای رؤسای دو مجموعه رسید. 

در جریان این نشست، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از حضور خود در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دیدار با ریاست و معاونان این مجموعه علمی ابراز خرسندی نمود و بر پیشگامی این مرکز در همکاری و تعامل با مراکز و مؤسسات حوزوی و دانشگاهی تأکید کرد. 

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین دکتر شمس‌الله مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز ضمن خیر مقدم به ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و هیئت همراه، بیان داشت: همکاری و ارتباط علمی و پژوهشی این دو مجموعه حتی قبل از انعقاد این تفاهم‌نامه نیز وجود داشته است و امید می‌رود با امضای این تفاهم‌نامه و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های دو مجموعه شاهد گسترش کم و کیفی سطح همکاری‌ها باشیم. 

لازم به ذکر است مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:
۱. استخراج نظام‌های معرفتی علمی اسلام، متناسب با موضوعات و مسائل علوم انسانی؛
۲. نظریه‌پردازی و توسعه مرزهای علم در زمینه علوم انسانی با توجه به اقتضائات جامعه علمی ایران اسلامی؛
۳. اجرای برنامه های آموزشی و ایجاد و توسعه آموزش‌های میان رشته‌ای در تحصیلات تکمیلی در حوزه مأموریت پژوهشگاه و دانشگاه با هدف رفع خلأها و نیازهای آموزشی در رشته های مختلف علوم انسانی و دینی؛
۴. گره‌گشائی از مشکلات نظری و فکری نظام اسلامی و جهان اسلام، در چهارچوب مبانی و منابع دینی اسلام؛
۵. ترویج دستاوردهای آموزشی و پژوهشی در گستره نهادهای آموزشی و پژوهشی (داخلی و بین‌المللی)؛
۶. تحقیقات بنیادی به منظور شناخت، استخراج و تدوین نظام‌های معرفتی در زمینه علوم انسانی با ابتنا بر مبانی و آموزه‌های اسلامی؛
۷. تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی از طریق برآوردن نیازهای فکری جامعه و نظام اسلامی در حوزه علوم انسانی.

کد تحریریه : ۹۶۱

کلید واژه ها: تفاهم نامه دانشگاه باقرالعلوم

آخرین ویرایش۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظر شما :